PLÀSTICA. IMAGINACIÓ I CREATIVITAT
Agrupament/sessió
Material
Altres
Plàstica.
Petit grup de 6 alumnes (en sessions de tallers).Material
• Cartolina de color, mida DinA3 o mitja cartolina, amb dos forats grossos.
• Tèmperes de 3 colors i pinzell.
• Sardina fotocopiada (o qualsevol altre element per l'estil).
• Sardina fotocopiada (o qualsevol altre element per l'estil).
Altres
Aspectes organitzatius per fer la plàstica a P3.
Aquest curs, en que els alumnes tenen 3 i 4 anys, em proposo treballar la plàstica en format "taller". Penso que serà una manera de poder descobrir les diferents tècniques i procediments d'una manera relaxada, possibilitant que ells en gaudeixin al seu ritme i jo mantingui en bon estat la meva salut mental ;-)
L'organització de l'aula i del grup en les sessions d'aquests tallers és la següent: Dedicar quatre tardes de la setmana als tallers, definir-hi quatre tallers i establir 4 equips d'uns 6 nens.
Els tallers són Taller de plàstica, Taller de joc simbòlic a la zona de la caseta, Taller de construccions (a l'estora de la rotllana) i Taller de motricitat fina.
Inicialment envio els grups, segons una rotació, a cada taller però un cop acabada l'activitat principal del taller els nens poden triar un altre taller, a excepció del de plàstica, que el tanco i recullo quan l'equip corresponent ha acabat la tasca que s'hi fa.
Aquest curs, en que els alumnes tenen 3 i 4 anys, em proposo treballar la plàstica en format "taller". Penso que serà una manera de poder descobrir les diferents tècniques i procediments d'una manera relaxada, possibilitant que ells en gaudeixin al seu ritme i jo mantingui en bon estat la meva salut mental ;-)
L'organització de l'aula i del grup en les sessions d'aquests tallers és la següent: Dedicar quatre tardes de la setmana als tallers, definir-hi quatre tallers i establir 4 equips d'uns 6 nens.
Els tallers són Taller de plàstica, Taller de joc simbòlic a la zona de la caseta, Taller de construccions (a l'estora de la rotllana) i Taller de motricitat fina.
Inicialment envio els grups, segons una rotació, a cada taller però un cop acabada l'activitat principal del taller els nens poden triar un altre taller, a excepció del de plàstica, que el tanco i recullo quan l'equip corresponent ha acabat la tasca que s'hi fa.
Objectius
• Adquirir domini i control del traç en adaptar-se a la singularitat de l'àrea de treball (paper foradat).
• Gaudir de l'activitat i mostrar creativitat i imaginació.
Desenvolupament
Aquesta activitat està inspirada en la proposta Un forat, d'Elena Ramos, que vaig veure fa temps al seu interessant blog Regalims de colors.
I és que, què hi ha més suggerent i atractiu en un full per pintar que dos forats ben grossos que fan més nosa que servei? Si més no, abans de tot, són una invitació poderosa per a l'exploració i per a ser traspassats per... qualsevol cosa que se'ns acudeixi.
Oferim als alumnes un full gran (aproximadament de mida DinA3 o mitja cartolina) que presenti dos forats generosos i els convidem a explorar-los i parlar-ne: què ha passat en aquests papers? Podem mirar per aquests forats?, què en pot sortir?
De seguida hi passen mans, s'hi aboquen ulls que espien el món a través d'ells, els travessen amb ninos... fins que a algú se li acut fer-hi passar la sardina fotocopiada que teníem preparada per al Dimecres de Cendra. Quina bona idea!
I comença una desfilada de sardines fugisseres pels forats dels fulls:
-Mira com salta la meva!
-I la meva més!
-Cu-cut! Sóc aquí!
-S'ha escapat!
Després de la descoberta els proposo immortalitzar les nostres sardines en plena passejada a través dels forats. Les enganxo a les cartolines i ens posem imaginar el mar on són aquestes sardines... hi deu haver peixos, meduses, estrelles... però encara que els animo a dibuixar elements marins els meus alumnes són petits, encara, per aconseguir dibuixos figuratius. Els resulta molt més forta l'atracció de fer traços gegants, gaudir de la barreja que surt de creuar camins de diferents colors, jugar a esquivar els forats amb el pinzell, lluitar contra la temptació de pintar la sardina.
Aquests són els seus treballs:
I aquests són alguns errors... ooops! sort que després es neteja fàcilment la taula!
• Practicar la tècnica de pintura amb tèmpera i pinzell.
• Gaudir de l'activitat i mostrar creativitat i imaginació.
Desenvolupament
Aquesta activitat està inspirada en la proposta Un forat, d'Elena Ramos, que vaig veure fa temps al seu interessant blog Regalims de colors.
I és que, què hi ha més suggerent i atractiu en un full per pintar que dos forats ben grossos que fan més nosa que servei? Si més no, abans de tot, són una invitació poderosa per a l'exploració i per a ser traspassats per... qualsevol cosa que se'ns acudeixi.
Oferim als alumnes un full gran (aproximadament de mida DinA3 o mitja cartolina) que presenti dos forats generosos i els convidem a explorar-los i parlar-ne: què ha passat en aquests papers? Podem mirar per aquests forats?, què en pot sortir?
I comença una desfilada de sardines fugisseres pels forats dels fulls:
-Mira com salta la meva!
-I la meva més!
-Cu-cut! Sóc aquí!
-S'ha escapat!
Després de la descoberta els proposo immortalitzar les nostres sardines en plena passejada a través dels forats. Les enganxo a les cartolines i ens posem imaginar el mar on són aquestes sardines... hi deu haver peixos, meduses, estrelles... però encara que els animo a dibuixar elements marins els meus alumnes són petits, encara, per aconseguir dibuixos figuratius. Els resulta molt més forta l'atracció de fer traços gegants, gaudir de la barreja que surt de creuar camins de diferents colors, jugar a esquivar els forats amb el pinzell, lluitar contra la temptació de pintar la sardina.
Aquests són els seus treballs:
I aquests són alguns errors... ooops! sort que després es neteja fàcilment la taula!
Estàs en Pintar dos forats (P3)→ Plàstica P3. Torna a Inici
Òndia Marta! quina xulada! M'encanta com has fet teva la idea i l'has desenvolupat. Ets una capsa de sorpresses. A l'escola et seguim amb molt d'interès.
ResponEliminaGràcies, guapa
Hehehe... La culpa és teva, Elena, per donar-me idees! 😜
EliminaM'alegro que t'agradi. Una abraçada i gràcies.
Mañana voy sa hablar con mi profe para que me de un taller de arte semanal con los niños de la tarde (unos 10 o así), porque estas ganas locas que me entran al ver cosas tan chulas como esta no es normal jaja.
ResponEliminaPd: estamos trabajando los piratas y el mar... así que lo mismo tuneo tu idea ;)
Un abrazo Marta!!
;-) Jejeje, gracias Laura, envíame como sea alguna foto del resultado. Me encantará verlo. Un abrazo para ti!
Elimina