RACÓ DE TRAÇ. GRAFISMES AMB REGLE
Agrupament/sessió
Racó de traç.
En parelles.
Material
•Fitxa per fer traç (català / castellano).
•Regle.
•Llapis.
Altres
Racó de traç.
En parelles.
Material
•Fitxa per fer traç (català / castellano).
•Regle.
•Llapis.
Altres
Objectius
•Controlar la postura corporal.
•Exercitar l'atenció i percepció visual.
•Explorar i controlar la pressió sobre el regle mentre el llapis llisca sobre el seu contorn.
•Experimentar el traç rectilini i paral·lel en diverses direccions.
Descripció de l’activitat
Interessant activitat extreta del blog Quoi de neuf dans la classe neuf? que posa en pràctica, de manera molt motivadora, l'ús del regle en el racó de traç.
La proposta es planteja sobre una fitxa (català / castellano) en la qual els alumnes han de tapar, com a pas inicial, tots els punts amb gomets petits rodons.
Els primers traços han de realitzar-se utilitzant el regle i fent línies des del gomet central cap a cadascun dels gomets de la perifèria. A continuació, cal unir entre ells els gomets perifèrics de manera que es delimita tota una sèrie d'espais triangulars que l'alumne ha d'omplir amb traços rectilinis paral·lels sempre recolzant-se en el regle.
És una activitat de traç, però també de motricitat fina, molt complerta perquè es posen en joc habilitats com la coordinació òculo-manual, la pressió simultània, en vertical sobre el regle i en horitzontal sobre el perfil del regle per tal de marcar la línia sobre el paper, així com d'altres aspectes, com el control del gest per aturar el traç en el punt precís... No és gens fàcil!
L'atenció i la concentració mentre treballen també és necessària però per sort està garantida perquè el resultat final de la teranyina i la possibilitat de retallar l'aranya i enganxar-la ha resultat molt atractiva per als alumnes.
Uns reptes, en definitiva, a l'alçada de les capacitats cada cop més desenvolupades dels alumnes de 5 anys, amb un material ben simple i al nostre abast.
Els ha encantat encara que ha sigut una feinada d'aquelles de fer amb la llengua fora!
•Controlar la postura corporal.
•Exercitar l'atenció i percepció visual.
•Explorar i controlar la pressió sobre el regle mentre el llapis llisca sobre el seu contorn.
•Experimentar el traç rectilini i paral·lel en diverses direccions.
Descripció de l’activitat
Interessant activitat extreta del blog Quoi de neuf dans la classe neuf? que posa en pràctica, de manera molt motivadora, l'ús del regle en el racó de traç.
La proposta es planteja sobre una fitxa (català / castellano) en la qual els alumnes han de tapar, com a pas inicial, tots els punts amb gomets petits rodons.
Els primers traços han de realitzar-se utilitzant el regle i fent línies des del gomet central cap a cadascun dels gomets de la perifèria. A continuació, cal unir entre ells els gomets perifèrics de manera que es delimita tota una sèrie d'espais triangulars que l'alumne ha d'omplir amb traços rectilinis paral·lels sempre recolzant-se en el regle.
És una activitat de traç, però també de motricitat fina, molt complerta perquè es posen en joc habilitats com la coordinació òculo-manual, la pressió simultània, en vertical sobre el regle i en horitzontal sobre el perfil del regle per tal de marcar la línia sobre el paper, així com d'altres aspectes, com el control del gest per aturar el traç en el punt precís... No és gens fàcil!
L'atenció i la concentració mentre treballen també és necessària però per sort està garantida perquè el resultat final de la teranyina i la possibilitat de retallar l'aranya i enganxar-la ha resultat molt atractiva per als alumnes.
Uns reptes, en definitiva, a l'alçada de les capacitats cada cop més desenvolupades dels alumnes de 5 anys, amb un material ben simple i al nostre abast.
Els ha encantat encara que ha sigut una feinada d'aquelles de fer amb la llengua fora!
Estàs en Grafisme amb regle (P5)→ Racó de traç. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada