RACÓ DE PLÀSTICA. DIVERTIMENT DE DIBUIX LLIURE.
Agrupament/sessió
Racó de plàstica.
Per parelles.
Material
• Com a element d'inspiració i punt de partida: Video "Dinosaur Song" de Joel i Lori Henriques.
• Cavallet de pintura
• Rotlle de paper per caixa enregistradora.
• Llapis i retoladors.
• Alguns rètols per decorar el treball (Títol "Un viatge llarg..." i "Fi") i cola.
• Etiqueta amb goma elàstica per guardar el treball enrotllat.
Racó de plàstica.
Per parelles.
Material
• Com a element d'inspiració i punt de partida: Video "Dinosaur Song" de Joel i Lori Henriques.
• Cavallet de pintura
• Rotlle de paper per caixa enregistradora.
• Llapis i retoladors.
• Alguns rètols per decorar el treball (Títol "Un viatge llarg..." i "Fi") i cola.
• Etiqueta amb goma elàstica per guardar el treball enrotllat.
Altres
Objectius
•Exercitar la tècnica del dibuix.
•Aplicar elements del llenguatge artístic-visual com la línia de terra i la continuïtat del paisatge.
•Gaudir de diferents formats de paper i adaptar el traç i la imaginació a les seves característiques.
Descripció de l'activitat
•Exercitar la tècnica del dibuix.
•Aplicar elements del llenguatge artístic-visual com la línia de terra i la continuïtat del paisatge.
•Gaudir de diferents formats de paper i adaptar el traç i la imaginació a les seves característiques.
Descripció de l'activitat
Divertiment gràfic i de dibuix al racó de plàstica.
Un divertiment, segons el GDLC, és allò en que hom es diverteix, passatemps. I això és el que pretén aquesta activitat: ser una proposta que proporcioni el plaer de deixar-se endur pel dibuix, el gust de divertir-se fent crèixer un gargot, amb fil conductor o sense, partint des d'un punt i traslladant-lo per sobre d'un llarg camí fins a un punt final. Penso que pot ser molt engrescador per als meus alumnes de P5.
Neix de la conexió de dues troballes a l'atzar: d'una banda, un piló de vells rotlles de paper per a caixes enregistradores que algú em va donar i guardo des de fa no sé quant de temps esperant per donar-li un ús... i, de l'altra, un video que vaig descobrir recentment a Made by Joel, que encomana les ganes de dibuixar i és molt suggerent per la temàtica, els dinosaures.
La posada en pràctica a l'escola i al racó ha estat fàcil: pensar bé els materials
i preparar un cavallet per dues places que tenim al Racó de plàstica de manera que els dos membres de la parella hi puguin treballar en les parets oposades. D'aquesta manera, es senten, xerren i comenten però no es veuen ni es molesten.
En una de les cares, i a una determinada alçada, enganxem una tira de paper. La tira ha de fer la volta al cavallet i ocupar tota la part del darrera.
Una mica més avall, i en la cara oposada a la primera, posem l'inici de la segona tira.
Per marcar el principi del dibuix situem el gomet i el títol i cadascú comença el seu dibuix.
És important haver vist amb els nens, a classe, l'evolució del dibuix a través del video i insistir en que hi ha una línia de terra que s'ha d'anar allargant a conveniència. I animar els infants a situar elements del dibuix allà on interessi: sobre el terra o volant pel cel, afegint-hi detalls quan es tingui ganes, alternant elements que varïin el paisatge (terra pla, muntanyes, mar o qualsevol altra cosa que un imagini).
La condició final és, un cop acabat el paper, posar l'etiqueta "Fi" per concloure el dibuix.
I per donar-li el toc de gràcia, acolorir amb retoladors els elements que desitgin, com a simples notes de color que donin vivesa al dibuix.
Els resultats han quedat rics i vistosos. Els guardem ben enrotllats amb una goma i una etiqueta i ja estan llestos per portar-los a casa i gaudir amb els pares d' "Un viatge llarg".
"Fi".
Un divertiment, segons el GDLC, és allò en que hom es diverteix, passatemps. I això és el que pretén aquesta activitat: ser una proposta que proporcioni el plaer de deixar-se endur pel dibuix, el gust de divertir-se fent crèixer un gargot, amb fil conductor o sense, partint des d'un punt i traslladant-lo per sobre d'un llarg camí fins a un punt final. Penso que pot ser molt engrescador per als meus alumnes de P5.
Neix de la conexió de dues troballes a l'atzar: d'una banda, un piló de vells rotlles de paper per a caixes enregistradores que algú em va donar i guardo des de fa no sé quant de temps esperant per donar-li un ús... i, de l'altra, un video que vaig descobrir recentment a Made by Joel, que encomana les ganes de dibuixar i és molt suggerent per la temàtica, els dinosaures.
La posada en pràctica a l'escola i al racó ha estat fàcil: pensar bé els materials
i preparar un cavallet per dues places que tenim al Racó de plàstica de manera que els dos membres de la parella hi puguin treballar en les parets oposades. D'aquesta manera, es senten, xerren i comenten però no es veuen ni es molesten.
Una mica més avall, i en la cara oposada a la primera, posem l'inici de la segona tira.
Per marcar el principi del dibuix situem el gomet i el títol i cadascú comença el seu dibuix.
És important haver vist amb els nens, a classe, l'evolució del dibuix a través del video i insistir en que hi ha una línia de terra que s'ha d'anar allargant a conveniència. I animar els infants a situar elements del dibuix allà on interessi: sobre el terra o volant pel cel, afegint-hi detalls quan es tingui ganes, alternant elements que varïin el paisatge (terra pla, muntanyes, mar o qualsevol altra cosa que un imagini).
La condició final és, un cop acabat el paper, posar l'etiqueta "Fi" per concloure el dibuix.
I per donar-li el toc de gràcia, acolorir amb retoladors els elements que desitgin, com a simples notes de color que donin vivesa al dibuix.
Els resultats han quedat rics i vistosos. Els guardem ben enrotllats amb una goma i una etiqueta i ja estan llestos per portar-los a casa i gaudir amb els pares d' "Un viatge llarg".
"Fi".
Estàs en Divertiment: Un viatge llarg...tot dibuixant (P5) → Racó de plàstica. Torna a Inici
Una activitat súper original, divertida i enriquidora, felicitats!
ResponEliminaGràcies, Marta! :-)
ResponEliminaAls que els agrada dibuixar els ha encantat però em preocupaven els que no en gaudeixen. Però aquests també li han trobat el seu punt! N'hi ha un que a la segona cara ha dibuixat un camió que la caixa del camió arribava fins al final!!!! No ho trobes genial?! A mi m'ha encantat la manera de resoldre-ho! ;-)
Una abraçada!
Marta, m'ha encantat! El plantejament, la manera de motivar-los, l'aprofitament del paper, la imaginació dels nens/es, "l'embolcall" per portar-lo a casa... Ja t'ho dic, que de gran vull ser com tu! ;D
ResponEliminaUna abraçada
Ostres, Joana! Moltes gràcies!!!!! :-D
EliminaUna abraçada
Pero que preciosidad Marta!!!!.
ResponEliminaMe encanta la actividad, no se, hija mia, como se te ocurren esas cosas...jajaja para los amantes del dibujo habra sido una actividad chulisima, y para los que no, una forma genial de desarrollar la creatividad a modo caminiones con cajas tamaño xl jajaja.
La forma de presentarlo ya me deja sin palabras ;)
Un abrazo, Laura.
Bueno, a ellos les parece divertido estar uno escondido del otro. Y ahí pasan el rato hablando y comentando lo que inventan. La verdad es que la actividad funciona muy bien.
ResponEliminaGracias, Laura!! Un saludo!