RACÓ DE MATEMÀTIQUES. LÒGICA. BLOCS LÒGICS.
Agrupament/sessió
Racó de matemàtiques.
En parelles.
Material
• Col·lecció de blocs lògics de Dienes.
• Taulell.
• Daus de forma, mida i color.
• Safata on s'indiqui on tirar cada dau.
Altres
Racó de matemàtiques.
En parelles.
Material
• Col·lecció de blocs lògics de Dienes.
• Taulell.
• Daus de forma, mida i color.
• Safata on s'indiqui on tirar cada dau.
Altres
Objectius
•Identificar figures definides per tres qualitats afirmatives.
•Aprendre a aplicar un ordre en la seqüència d'atributs mentre es realitza l'activitat, per exemple: forma, color i mida.
•Saber respectar el torn de participació en omplir el taulell de joc.
Descripció de l'activitat
Activitat al Racó de Matemàtiques per sistematitzar la descripció de les figures dels blocs lògics de Dienes i perquè els alumnes s'acostumin a seguir un ordre en la seqüència d'atributs que els defineixen.
Es necessita una col·lecció de Blocs lògics, tres daus (forma, color i mida) i un taulell amb una quadrícula buida on els alumnes van col·locant les peces.
És important proporcionar una safata on es tirin els daus sempre en el mateix ordre. Per al racó he pensat en la seqüència : FORMA - COLOR - MIDA i he aprofitat una safata de pintura amb tres espais. Les fotografies indiquen on s'han de tirar els daus.
Per torns, cada nen tira els tres daus, verbalitza les qualitats i tria entre les figures de la caixa la que les compleix.
Quan la col·loca al taulell és el torn de l'altre jugador, que repeteix el procés i situa la peça corresponent a qualsevol espai del taulell.
El joc acaba quan tots els espais del taulell de joc són plens.
De vegades passa que una figura ha sortit en les dues variants "ample i estret" (no indicades pels daus). Aleshores ja no poden trobar-se més figures amb aquella forma-mida-color per la qual cosa el jugador no pot tirar cap peça i torna a ser el torn del company.
I després del joc, una activitat de cloenda: els alumnes poden fer un dibuix resseguint les formes geomètriques.
.
•Identificar figures definides per tres qualitats afirmatives.
•Aprendre a aplicar un ordre en la seqüència d'atributs mentre es realitza l'activitat, per exemple: forma, color i mida.
•Saber respectar el torn de participació en omplir el taulell de joc.
Descripció de l'activitat
Activitat al Racó de Matemàtiques per sistematitzar la descripció de les figures dels blocs lògics de Dienes i perquè els alumnes s'acostumin a seguir un ordre en la seqüència d'atributs que els defineixen.
Es necessita una col·lecció de Blocs lògics, tres daus (forma, color i mida) i un taulell amb una quadrícula buida on els alumnes van col·locant les peces.
És important proporcionar una safata on es tirin els daus sempre en el mateix ordre. Per al racó he pensat en la seqüència : FORMA - COLOR - MIDA i he aprofitat una safata de pintura amb tres espais. Les fotografies indiquen on s'han de tirar els daus.
Per torns, cada nen tira els tres daus, verbalitza les qualitats i tria entre les figures de la caixa la que les compleix.
Quan la col·loca al taulell és el torn de l'altre jugador, que repeteix el procés i situa la peça corresponent a qualsevol espai del taulell.
El joc acaba quan tots els espais del taulell de joc són plens.
De vegades passa que una figura ha sortit en les dues variants "ample i estret" (no indicades pels daus). Aleshores ja no poden trobar-se més figures amb aquella forma-mida-color per la qual cosa el jugador no pot tirar cap peça i torna a ser el torn del company.
I després del joc, una activitat de cloenda: els alumnes poden fer un dibuix resseguint les formes geomètriques.
.
Estàs en Duel de blocs lògics (P5) → Racó matemàtiques. Torna a Inici
Genial Marta . La idea de utilizar la paleta de pintar para controlar los dados fantástica . La propuesta me encanta estoy deseando ponerla en práctica en unos de mis talleres matemáticos . Muchas gracias por compartir . Un saludo y feliz Semana Santa.
ResponEliminaHola Ana. Es una actividad sencilla para el taller de mates pero muy entretenida. Me alegro de que te guste, ya me diras! :-)
EliminaFelices vacaciones!
quina bona idea!!!
ResponEliminaGràcies Dolors! Es prepara en un moment i els agrada.
EliminaUna abraçada! :-)
Molt xulo, el joc! M'agrada molt que els facis verbalitzar les qualitats. A la foto no ho veig, en els daus també estan les qualitats "en negatiu"? Al meu centre tenim uns que també porten les qualitats "tatxades", no sé si m'explico... És que si no és així, buscaria els daus que has fet servir tu, em semblen més senzills per començar.
ResponEliminaHola Joana!
ResponEliminaPer al racó no he fet servir les qualitats negatives perquè com que treballen sols no puc veure si les utilitzen prou correctament. Quan fem activitats en grup sí que treballem els atributs negatius. Els daus de la foto, concretament, només tenen qualitats positives (no sé qui els fabrica).
Bé, m' alegro que t' agradi!. una abraçada!!!
nosotras hacemos un juego de familias que también les encanta... ya saben un montón de formas. buena actividad, gracias. bss
ResponEliminaHola, Blanca. Ahora tengo curiosidad por ese "juego de familias", lo tienes publicado en tu blog?
EliminaSaludos!
Una buena actividad.
ResponEliminaGracias por compartir.
Hola Blanca. Me alegro de que te guste. Gracias a tí por el comentario. Saludos!
EliminaQue actividad tan completa y que sencillita de preparar, el detalle de la cajita para los dados es lo mas ;).
ResponEliminaUn beso Marta.
Hola Laura!
EliminaLa verdad es que se monta en un momento y da mucho de si. Y lo de la cajita... es una manera clara de poner orden y de que los dados no vayan por el suelo. ;-) Gracias por pasarte por aquí de nuevo. Un saludo!
Me gusta muchísimo tu idea, además, ahora que tengo los dados me vendrá genial!! Felicidades por tu pedazo de blog!! Muchos saludos
ResponEliminaHola Vanesa, mil gracias por tus palabras!!! Soy incondicional del Aula Tea de los Soles, por blog y por Fbk y te copio un montón de ideas! ;-) Un abrazo!
Elimina