RACÓ DE PLÀSTICA. ATRAPAR L'ESPAI BUFANT AMB PALLETES.
Agrupament/sessió
Racó de plàstica.
Parelles
Material
• 1 làmina paper Canson DinA4.
• Cel·lo de diferents colors per marcar espais o regions.
• Pintura aigualida.
• Pinzell per gotejar.
Racó de plàstica.
Parelles
Material
• 1 làmina paper Canson DinA4.
• Cel·lo de diferents colors per marcar espais o regions.
• Pintura aigualida.
• Pinzell per gotejar.
• Palleta per bufar.
Altres
Alguns nens es cansen de bufar. Els he deixat pintar les regions amb el pinzell.
Alguns nens es cansen de bufar. Els he deixat pintar les regions amb el pinzell.
Objectius
•Explorar la disposició de línies en l'espai del full, les regions que en resulten i els seus límits.
•Gaudir de la descoberta d'acolorir amb tècniques diferents de la del pinzell: la pintura bufada amb palleta i les línies de cel·lo de colors.
•Saber seguir unes pautes en la realització d'una tasca.
•Utilitzar la tècnica i els estris adequadament i ser polits amb el material i l'espai de treball.
Descripció de l’activitat
•Explorar la disposició de línies en l'espai del full, les regions que en resulten i els seus límits.
•Gaudir de la descoberta d'acolorir amb tècniques diferents de la del pinzell: la pintura bufada amb palleta i les línies de cel·lo de colors.
•Saber seguir unes pautes en la realització d'una tasca.
•Utilitzar la tècnica i els estris adequadament i ser polits amb el material i l'espai de treball.
Aquesta és una activitat de plàstica que persegueix l'exploració de la superfície de treball. És un exercici lliure que parteix del full en blanc i amb l'ús de diferents tècniques convida als nens a delimitar zones, crear regions allà on no hi eren, buscar les fronteres d'aquestes regions que sorgeixen a l'atzar.
Alhora, per aquesta voluntat de descoberta de l'espai, les formes i els límits també té contingut matemàtic.
En aquesta activitat els alumnes practiquen dues tècniques en el mateix treball: "dibuixar" línies amb cel·lo de colors i bufar pintura aigualida.
Primer cal delimitar uns espais en el full amb tires de cel·lo del color que trïin. En la mostra que he fet davant dels nens he disposat tires de cel·lo en totes direccions, horitzontalment, verticalment, obliquament. Els he explicat que amb tiretes més curtes es podien tancar zones més petites entre dues línies properes. Els alumnes han seguit les indicacions però també han creat formes noves: una forma d'estrella, han fet marcs... cadascú acotant lliurement l'espai de que disposa aplicant la seva particular creativitat.
A continuació es passa a la segona tècnica per decorar els espais delimitats per les línies.
Alhora, per aquesta voluntat de descoberta de l'espai, les formes i els límits també té contingut matemàtic.
En aquesta activitat els alumnes practiquen dues tècniques en el mateix treball: "dibuixar" línies amb cel·lo de colors i bufar pintura aigualida.
Primer cal delimitar uns espais en el full amb tires de cel·lo del color que trïin. En la mostra que he fet davant dels nens he disposat tires de cel·lo en totes direccions, horitzontalment, verticalment, obliquament. Els he explicat que amb tiretes més curtes es podien tancar zones més petites entre dues línies properes. Els alumnes han seguit les indicacions però també han creat formes noves: una forma d'estrella, han fet marcs... cadascú acotant lliurement l'espai de que disposa aplicant la seva particular creativitat.
A continuació es passa a la segona tècnica per decorar els espais delimitats per les línies.
Un cop definits els
espais fan caure una o dues gotes de pintura dins d'una
"regió" i bufant amb la palleta les escampen fins les
parets d'aquest espai. Quan s'arriba a la frontera s'ha de parar. Cal estirar la pintura en una altra direcció i seguir explorant la forma d'aquella regió.
Per aquesta segona tècnica és important que la pintura estigui prou aigualida perquè sinó la bufera no serà prou forta per escampar-la.
Aquesta ha estat la meva mostra:
I així ho han fet alguns alumnes:
Les composicions han resultat força interessants, l'exploració ben viscuda. Però n'hi ha algunes que em produeixen un afecte especial perquè valoro l'esforç que ha suposat a alguns nens treballar sense ajuda al racó, la particular interpretació de l'espai que en fan, i la seva voluntat de complir amb el que els demano tot i les dificultats amb que han topat.
Manipular el cel·lo que s'enganxava per tot arreu, mantenir la paciència de bufar una bona estona sense descans no ha resultat fàcil però tothom se n'ha sortit prou bé.
Finalment els treballs es pengen a la paret i es deixen assecar.
Per aquesta segona tècnica és important que la pintura estigui prou aigualida perquè sinó la bufera no serà prou forta per escampar-la.
Aquesta ha estat la meva mostra:
I així ho han fet alguns alumnes:
Les composicions han resultat força interessants, l'exploració ben viscuda. Però n'hi ha algunes que em produeixen un afecte especial perquè valoro l'esforç que ha suposat a alguns nens treballar sense ajuda al racó, la particular interpretació de l'espai que en fan, i la seva voluntat de complir amb el que els demano tot i les dificultats amb que han topat.
Manipular el cel·lo que s'enganxava per tot arreu, mantenir la paciència de bufar una bona estona sense descans no ha resultat fàcil però tothom se n'ha sortit prou bé.
Finalment els treballs es pengen a la paret i es deixen assecar.
Estàs en Atrapar l'espai → Racó de plàstica. Torna a Inici
M'agrada molt aquesta activittat! Felicitats.
ResponEliminaPassa pel meu blog t'he deixat un regalet.
http://eideducacioinfantil.blogspot.com.es/
Una abraçada!
M.Àngels.
Ostres, M Àngels, quina il·lusió que hagis pensat en mi per compartir el teu regal. De seguida que pugui m'hi afegeixo a la cadena. Mil gràcies i felicitats pel teu blog, que jo també segueixo. Aprofito per dir-te que m'encanten uns quants posts molt xulos de matemàtiques que hi tens penjats.
EliminaUna abraçada també per tu!