search

                               

Content

EL BERENAR




JOCS DE LLENGUA. LECTOESCRIPTURA


Agrupament/sessió
Desdoblament (mig grup).
Lectoescriptura.



Material 
• Aliments atractius per fer un berenar.
• Tires de paper per tallar en segments (síl·labes).
• Fitxa de treball.
• Tires amb les síl·labes impresses per enganxar a la fitxa. 

• Cola.

Altres


Objectius 
• Aprofitar una situació vivenciada per aplicar l'expressió escrita.
• Exercitar-se en la descomposició de la paraula en segments sil·làbics.
• Exercitar-se en l'anàlisi dels cops de veu (síl·labes) per escriure les lletres que la composen.
• Copiar paraules correctament. 



Descripció de l’activitat 
Aquest curs, a l'escola, ens hem plantejat que totes les sessions de lectoescriptura tinguin com a treball previ una activitat o joc sobre la qual reflexionarem per escriure després paraules o frases relacionades amb aquella activitat.

Com que aquest any, a més  a més, les sessions les fem a la tarda, per aquesta ocasió he preparat com a activitat introductòria un berenar.

Asseguts en rotllana els explico el meu propòsit. Farem un berenar i a continuació treballarem escrivint una estona.
Del cabàs vaig treient els aliments: un paquet de galetes de xocolata assortides, un pot de galetetes salades, un paquet de torrades, un pot de Nutella.
L'expectació i alegria a cada nou producte, no cal dir-ho, és enorme.

Però abans de començar... una mica d'esforç intel·lectual: hem de pensar el nom de cada producte, comptar els cops de veu (que equival a fragmentar la paraula en síl·labes) i, tan bon punt haguem consensuat quants trossets es necessiten jo escric la paraula en una tira de paper. Les tires de paper resultants les tallo i les distribuim a terra al mig de la rotllana.



El següent pas consisteix en que els alumnes van a col·locar els fragments de cada paraula al davant del producte. Rellegim les paraules quan hem identificat tots els productes fent èmfasi en la pronunciació de les síl·labes.

I aleshores arriba finalment el moment del berenar



La feina a taula, el treball escrit, consisteix en omplir els espais de la fitxa enganxant les síl.labes que jo els entrego. A la casella de dalt enganxen el nom d'un aliment (per exemple "GA-LE-TES SA-LA-DES"), aleshores poden venir a buscar una altra tira que els tallo en síl·labes i els dono.  
Als infants amb més dificultats per fer la composició de la paraula a partir dels fragments, els escric a la casella corresponent, amb llapis, on haurien de situar cada síl·laba, per tal que tinguin un referent.



Un cop han confegit el nom dels quatre aliments, han de fer la còpia de les paraules a la part de sota del full.
 

Estàs en El berenar → Llengua P5.  Torna a Inici

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs