JOCS DE LLENGUA. LECTOESCRIPTURA
Agrupament/sessió
Desdoblament (mig grup).
Lectoescriptura.
Material
• Aliments atractius per fer un berenar.
• Tires de paper per tallar en segments (síl·labes).
• Fitxa de treball.
• Tires amb les síl·labes impresses per enganxar a la fitxa.
• Cola.
Altres
Desdoblament (mig grup).
Lectoescriptura.
Material
• Aliments atractius per fer un berenar.
• Tires de paper per tallar en segments (síl·labes).
• Fitxa de treball.
• Tires amb les síl·labes impresses per enganxar a la fitxa.
• Cola.
Altres
Objectius
• Aprofitar una situació vivenciada per aplicar l'expressió escrita.
• Exercitar-se en la descomposició de la paraula en segments sil·làbics.
• Exercitar-se en l'anàlisi dels cops de veu (síl·labes) per escriure les lletres que la composen.
• Copiar paraules correctament.
Descripció de l’activitat
Aquest curs, a l'escola, ens hem plantejat que totes les sessions de lectoescriptura tinguin com a treball previ una activitat o joc sobre la qual reflexionarem per escriure després paraules o frases relacionades amb aquella activitat.
Com que aquest any, a més a més, les sessions les fem a la tarda, per aquesta ocasió he preparat com a activitat introductòria un berenar.
Asseguts en rotllana els explico el meu propòsit. Farem un berenar i a continuació treballarem escrivint una estona.
Del cabàs vaig treient els aliments: un paquet de galetes de xocolata assortides, un pot de galetetes salades, un paquet de torrades, un pot de Nutella.
L'expectació i alegria a cada nou producte, no cal dir-ho, és enorme.
Però abans de començar... una mica d'esforç intel·lectual: hem de pensar el nom de cada producte, comptar els cops de veu (que equival a fragmentar la paraula en síl·labes) i, tan bon punt haguem consensuat quants trossets es necessiten jo escric la paraula en una tira de paper. Les tires de paper resultants les tallo i les distribuim a terra al mig de la rotllana.
El següent pas consisteix en que els alumnes van a col·locar els fragments de cada paraula al davant del producte. Rellegim les paraules quan hem identificat tots els productes fent èmfasi en la pronunciació de les síl·labes.
I aleshores arriba finalment el moment del berenar
• Aprofitar una situació vivenciada per aplicar l'expressió escrita.
• Exercitar-se en la descomposició de la paraula en segments sil·làbics.
• Exercitar-se en l'anàlisi dels cops de veu (síl·labes) per escriure les lletres que la composen.
• Copiar paraules correctament.
Descripció de l’activitat
Aquest curs, a l'escola, ens hem plantejat que totes les sessions de lectoescriptura tinguin com a treball previ una activitat o joc sobre la qual reflexionarem per escriure després paraules o frases relacionades amb aquella activitat.
Com que aquest any, a més a més, les sessions les fem a la tarda, per aquesta ocasió he preparat com a activitat introductòria un berenar.
Asseguts en rotllana els explico el meu propòsit. Farem un berenar i a continuació treballarem escrivint una estona.
Del cabàs vaig treient els aliments: un paquet de galetes de xocolata assortides, un pot de galetetes salades, un paquet de torrades, un pot de Nutella.
L'expectació i alegria a cada nou producte, no cal dir-ho, és enorme.
Però abans de començar... una mica d'esforç intel·lectual: hem de pensar el nom de cada producte, comptar els cops de veu (que equival a fragmentar la paraula en síl·labes) i, tan bon punt haguem consensuat quants trossets es necessiten jo escric la paraula en una tira de paper. Les tires de paper resultants les tallo i les distribuim a terra al mig de la rotllana.
El següent pas consisteix en que els alumnes van a col·locar els fragments de cada paraula al davant del producte. Rellegim les paraules quan hem identificat tots els productes fent èmfasi en la pronunciació de les síl·labes.
I aleshores arriba finalment el moment del berenar
La feina a taula, el treball escrit, consisteix en omplir els espais de la fitxa enganxant les síl.labes que jo els entrego. A la casella de dalt enganxen el nom d'un aliment (per exemple "GA-LE-TES SA-LA-DES"), aleshores poden venir a buscar una altra tira que els tallo en síl·labes i els dono.
Als infants amb més dificultats per fer la composició de la paraula a partir dels fragments, els escric a la casella corresponent, amb llapis, on haurien de situar cada síl·laba, per tal que tinguin un referent.
Un cop han confegit el nom dels quatre aliments, han de fer la còpia de les paraules a la part de sota del full.
Estàs en El berenar → Llengua P5. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada