RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE. BUSCAR PARAULES
Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
En parella.
Material
• 2 Làmines amb il·lustracions dels coets amb vuit paraules "amagades".
Full 1 i Full 2
• 2 lupes
•Fitxa de treball
Altres
Racó de llegir i escriure.
En parella.
Material
• 2 Làmines amb il·lustracions dels coets amb vuit paraules "amagades".
Full 1 i Full 2
• 2 lupes
•Fitxa de treball
Altres
|
Objectius
• Centrar l'atenció en la detecció de paraules relacionades amb un tema.
• Copiar correctament paraules.
• Comparar i analitzar amb el company les paraules repetides en ambdues llistes.
Descripció de l’activitat
Per aquesta activitat m'he inspirat en el concepte de trobar "sight words" (hi ha milers d'aquestes activitats a Pinterest).
Consisteix a trobar "mini-mots" o "mini-paraules" que estan amagades discretament en un dibuix i copiar-les en una llista.
Val la pena relacionar-les amb algun aspecte que s'estigui treballant a la classe en aquells dies. En el meu cas he optat per incloure paraules relacionades amb el nom de la classe: P5_La Classe dels Coets, ja que és un tema d'actualitat i estem al primer trimestre de P5.
Al racó, cada membre de la parella disposa d'un full amb 8 paraules escrites amb lletra de pal de mida molt petita (Arial, mida 8). Només algunes paraules coincideixen en tots dos fulls, de manera que cap dels dos nens té la mateixa llista de paraules.
Els infants amb destresa podràn desxifrar les paraules i deduir què han escrit. Per als alumnes amb més dificultats la mestra tindrà en compte de dedicar-hi un moment per llegir amb ells les paraules. O bé, es pot es pot elaborar una llista amb totes les paraules i il.lustracions per tal que quan acabin la feina puguin anar a buscar aquella paraula i observar-ne el dibuix.
L'interessant d'aquesta feina és que els nens fan una observació acurada de la paraula. En fer-les tan petites (encara que en realitat es poden llegir sense lupa), es destaca el seu valor. Els nens s'esforcen a buscar-les, es fixen molt bé en l'ordre de les lletres. La tasca final serà copçar el significat cosa que, pels qui comencen a saber llegir, sorgirà de forma espontània i per aquells nens que van més lentament en aquest procés caldrà preveure una ajuda o fins i tot llegir-les-hi.
• Centrar l'atenció en la detecció de paraules relacionades amb un tema.
• Copiar correctament paraules.
• Comparar i analitzar amb el company les paraules repetides en ambdues llistes.
Descripció de l’activitat
Per aquesta activitat m'he inspirat en el concepte de trobar "sight words" (hi ha milers d'aquestes activitats a Pinterest).
Consisteix a trobar "mini-mots" o "mini-paraules" que estan amagades discretament en un dibuix i copiar-les en una llista.
Val la pena relacionar-les amb algun aspecte que s'estigui treballant a la classe en aquells dies. En el meu cas he optat per incloure paraules relacionades amb el nom de la classe: P5_La Classe dels Coets, ja que és un tema d'actualitat i estem al primer trimestre de P5.
Al racó, cada membre de la parella disposa d'un full amb 8 paraules escrites amb lletra de pal de mida molt petita (Arial, mida 8). Només algunes paraules coincideixen en tots dos fulls, de manera que cap dels dos nens té la mateixa llista de paraules.
Els nens han de buscar amb les respectives lupes totes les paraules i apuntar-les a les seves llistes.
Finalment comparen les llistes i marquen les paraules coincidents. (Les paraules en negreta són les paraules repetides als dos fulls).
Finalment comparen les llistes i marquen les paraules coincidents. (Les paraules en negreta són les paraules repetides als dos fulls).
Full 1: COET, PLANETA, ESPAI, ESTRELLA TERRA, SOL, ASTEROID, NAU |
Full 2: LLUNA, ASTRONAUTA, COET, TERRA, SOL, TELESCOPI, NAU, ESTEL |
Els infants amb destresa podràn desxifrar les paraules i deduir què han escrit. Per als alumnes amb més dificultats la mestra tindrà en compte de dedicar-hi un moment per llegir amb ells les paraules. O bé, es pot es pot elaborar una llista amb totes les paraules i il.lustracions per tal que quan acabin la feina puguin anar a buscar aquella paraula i observar-ne el dibuix.
L'interessant d'aquesta feina és que els nens fan una observació acurada de la paraula. En fer-les tan petites (encara que en realitat es poden llegir sense lupa), es destaca el seu valor. Els nens s'esforcen a buscar-les, es fixen molt bé en l'ordre de les lletres. La tasca final serà copçar el significat cosa que, pels qui comencen a saber llegir, sorgirà de forma espontània i per aquells nens que van més lentament en aquest procés caldrà preveure una ajuda o fins i tot llegir-les-hi.
Estàs en Buscar mini-mots(P5)→ Racó de llegir i escriure. Torna a Inici
Hola!
ResponEliminaTrobo aquesta activitat molt motivadora i que ajuda a centrar l'atenció.
És possible que ens la comparteixis?
Moltes gràcies,
Txell
Hola Txell, buscaré els documents i actualitzaré aquesta entrada de seguida. T' avisaré de que estan disponibles, ok?
EliminaGràcies a tu!
Una abraçada. :-)
Hola Txell, ja estan disponibles els materials i es poden descarregar des dels enllaços o des de les fotografies. Espero que et serveixin.
Eliminasalutacions!!!
Hola Marta!
ResponEliminaAra que tinc una miqueta més de temps, he pogut veure que ens has penjat els materials.
Moltíssimes gràcies ;)
Un petonet,
Txell
A tu! ;-)
EliminaSalutacions