search

                               

Content

DICTAT DE RITMES





MATEMÀTIQUES. LÒGICA/SERIACIONS


Agrupament/sessió
Jocs de matemàtiques.
Gran grup.

A la rotllana.

Material 
• Caixa de Ritmes i Perles de Nathan

Altres
És interessant assegurar-se que els nens es van familiaritzant amb els cossos geomètrics.
Abans de començar l'activitat repassar els conceptes: recordar com són el cilindre, l'esfera i el cub, quina figura plana els correspon, quins objectes de l'entorn presenten aquells volums...
Objectius 
• Descriure figures (segons 3 qualitats)
• Mantenir una escolta activa i concentració
• Treballar en grup per assolir un objectiu: copiar el model


Descripció de l’activitat 
El material que utilitzo per aquesta activitat  ja és conegut pels alumnes ja que ha format part dels racons de matemàtiques alguna vegada durant P3 i P4: la caixa de "Ritmes i perles" de Nathan.



Fins ara l'han fet servir, individualment o en parelles, per copiar les sèries i ritmes que descriuen els patrons.

Aquesta vegada, però, es tracta de fer un ús una mica diferent: fer un dictat "a cegues" de manera que el gran grup d'alumnes assegut a la rotllana està veient el patró que està enganxat en un cavallet, mentre que una parella de nens/es està al darrera del cavallet (no pot veure el patró) i disposa de la bareta o ànima on enfilar les"perles", així com de la caixa amb totes les peces.




El gran grup de nens, observant el model, anirà donant indicacions a la parella que "confegeix". Per torns, els nens descriuran quina és la perla que cal enfilar: forma, color, mida.
Els propis nens aniran corregint si els que treballen s'equivoquen.




En acabar d'enfilar totes les perles, la parella que treballa va a comprovar davant del patró si han seguit bé les instruccions.




L'interessant d'aquesta feina, a banda de practicar amb els volums i les altres qualitats lògiques o l'ordre de les peces (hem de descriure de baix cap a dalt, és a dir, el que està més abaix ha entrat abans que el que està més amunt), és que en realitat els nens treballen en equip, han de col·laborar i ajudar-se, respectar els errors i treballar amb l'interès comú que la parella que "confegeix" aconsegueixi el resultat correcte.

Aquesta activitat l'he plantejada al 3r trimesre de P4 perquè els nens ja estan força habituats a treballar les sèries i els patrons. 
Respecte als volums (nomenclatura dels cossos geomètrics) prèviament, al llarg del curs, hem fet força activitats manipulant objectes, experimentant amb els volums, amb materials quotidians, de rebuig (taps, fustes, caixes i caixetes, pilotes, boles, tetrabriks, pots cilíndrics), construccions...

2 comentaris:

  1. Respostes
    1. Hola Mamen,
      Realmente trabajaron muy concentrados mientras observaban que los que construían la serie "a ciegas" lo hacían bien. Tienes que probarlo en clase.
      Un saludo y gracias!

      Elimina



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Google+ Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs