RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE. CONFEGIR I COPIAR PARAULES
Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
En parella.
Material
• Cartolines amb imatges de paraules de 4 lletres.
• Lletres amb velcro de cada paraula.
• Pissarretes blanques i retoladors per copiar les paraules.
Altres
Cal tenir prevista una ajuda per als alumnes més insegurs o amb dificultats.
Tenir preparats materials que respectin l'autonomia d'aquest racó (per exemple targetes amb la solució que poden anar a consultar si ho necessiten).
Racó de llegir i escriure.
En parella.
Material
• Cartolines amb imatges de paraules de 4 lletres.
• Lletres amb velcro de cada paraula.
• Pissarretes blanques i retoladors per copiar les paraules.
Altres
Cal tenir prevista una ajuda per als alumnes més insegurs o amb dificultats.
Tenir preparats materials que respectin l'autonomia d'aquest racó (per exemple targetes amb la solució que poden anar a consultar si ho necessiten).
Objectius
• Confegir paraules utilitzant les lletres donades
• Exercitar l’anàlisi fonètic de cada so de la paraula
• Col.laborar amb el company, analitzar i decidir conjuntament el so trobat i la lletra corresponent
Descripció de l’activitat
Els alumnes disposen d’una llibreta amb anelles amb targetes amb dibuixos simples d’objectes que s’escriuen majoritàriament amb síl.labes directes. Hi ha només alguna síl·laba trabada i alguna “o” àtona. Quasi totes les paraules s’escriuen amb ortografia natural, tal com sonen.
L'activitat consisteix a confegir les paraules de quatre lletres, amb les lletres enganxades a cada full. Les lletres estan plastificades i enganxades amb velcro i se'ls presenten de forma desordenada.
És un material per compartir entre els dos membres de la parella i poden treballar amb les targetes deixades anar de les anelles.
Quan han confegit totes les paraules cada membre de la parella escriu una llista en una pissarreta veleda. Escriuen lliurement, copien... els més avançats se’ls pot animar a escriure alguna frase.
Per als alumnes que tenen més dificultats es prepara una sèrie de targetes amb la solució ben escrita. La intenció és que facin un primer intent d'escriptura lliure i si es senten incapaços poden venir a demanar a la mestra la solució. Aquestes targetes també se'ls poden donar als nens que escriuen bé o amb menys inseguretat quan han confegit totes les paraules per tal que en facin la comprovació o correcció.
• Confegir paraules utilitzant les lletres donades
• Exercitar l’anàlisi fonètic de cada so de la paraula
• Col.laborar amb el company, analitzar i decidir conjuntament el so trobat i la lletra corresponent
Descripció de l’activitat
Els alumnes disposen d’una llibreta amb anelles amb targetes amb dibuixos simples d’objectes que s’escriuen majoritàriament amb síl.labes directes. Hi ha només alguna síl·laba trabada i alguna “o” àtona. Quasi totes les paraules s’escriuen amb ortografia natural, tal com sonen.
L'activitat consisteix a confegir les paraules de quatre lletres, amb les lletres enganxades a cada full. Les lletres estan plastificades i enganxades amb velcro i se'ls presenten de forma desordenada.
És un material per compartir entre els dos membres de la parella i poden treballar amb les targetes deixades anar de les anelles.
Quan han confegit totes les paraules cada membre de la parella escriu una llista en una pissarreta veleda. Escriuen lliurement, copien... els més avançats se’ls pot animar a escriure alguna frase.
Per als alumnes que tenen més dificultats es prepara una sèrie de targetes amb la solució ben escrita. La intenció és que facin un primer intent d'escriptura lliure i si es senten incapaços poden venir a demanar a la mestra la solució. Aquestes targetes també se'ls poden donar als nens que escriuen bé o amb menys inseguretat quan han confegit totes les paraules per tal que en facin la comprovació o correcció.
Estàs en Confegir paraules→ Racó de llegir i escriure. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada