search

                               

Content

UN QUADRAT PERFECTE!


TRANSFORMACIONS D'UN QUADRAT I CREATIVITAT


Agrupament/sessió
Sessió de plàstica.
Mig grup.


Material 
• Conte Perfect square, de Michael Hall.
• Paper de xarol

• Làmina paper de dibuix
• Llapis, tisores, perforadores, onduladores i cola

Altres





Objectius 
• Descobrir les possibilitats de transformar un quadrat de paper.
• Desenvolupar la creativitat i la imaginació.
• Gaudir de la lectura d'un conte.

Descripció de l’activitat 
La lectura del magnífic conte Perfect square ens ha proporcionat l'excusa ideal per a unir matemàtiques i art a la classe de P5.
La història narra les vicisituds d'un quadrat orgullós i feliç de la perfecció de les seves formes. Al llarg d'una setmana Quadrat perfecte pateix una sèrie de transformacions que, tot i que inicialment sembla que siguin situacions adverses, acaben canviant la seva pròpia autoimatge...

Pobre Quadrat perfecte: el dilluns algú el va tallar en diferents peces i el va foradar per tot arreu... Per sort, quan es va refer es va transformar tot sol en una bonica font que no parava de brollar.




Visualment, el conte ha sorprès els nens. A mi m'ha semblat que aquest àlbum il·lustrat es mereixia alguna cosa més que una lectura en veu alta.




Profit matemàtic?
Com a exercici matemàtic permet jugar amb les formes: analitzar el quadrat, les possibilitats de transformació (en tires, en triangles, en cercles o forats, en bocins irregulars...), i fins i tot posar els alumnes en conflicte amb les seves idees de conservació de la quantitat. 
-Si tallem i trenquem aquest quadrat en els bocins que ens sembli, hi ha més paper en el quadrat original o en la pila de bocins? Hi ha la mateixa quantitat de paper?

He deixat que els nens explorin les il·lustracions del conte. Imatge per imatge, han buscat la ubicació de cada trosset de paper en les diferents situacions en què el Quadrat perfecte era modificat.




Posteriorment, mentre manipulaven el paper, han temptejat amb la pila de trossets si la quantitat de paper ha variat.




Profit artístic?
Per la banda artístico-creativa, ens ha donat l'ocasió de fer una activitat plàstica de manipulació de paper i de transformar lliurement una forma bàsica en allò que ens suggereix la pila de formes resultants.
Expliquem la proposta i donem a cada alumne un quadrat de paper (és aconsellable que dos alumnes que seuen de costat no tinguin el mateix color ja que han d'utilitzar cadascun dels fragments del quadrat original per crear el seu treball plàstic).

Posem al seu abast tisores, perforadores de diverses formes, onduladores de paper i cola. També els animem a utilitzar les mans per esquinçar, estripar, arrugar... Tot està permès per crear lliurement, amb l'única condició d'utilitzar tots els trossets del nostre quadrat perfecte.






Finalment, composen l'obra sobre una làmina DinA3 i completen els detalls amb llapis. Els resultats parlen per si sols!















Estàs en Un quadrat perfecte! (P5)→ Plàstica P5.  Torna a Inici

2 comentaris:

  1. M'encantaaaaaa!!!! no sols el llibre sinò la creativitat dels nens i les nenes. No trobe el llibre en català o castellà així que igual m'ho pense i el compre en anglés. Gràcies per descobrir-nos-el!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Isabel! "M'encantaaaaaaaa" és justament el que vaig pensar jo quan vaig veure el conte (crec que vaig llegir la ressenya en un blog de literatura infantil) i vaig pensar que me'l comprava inmediatament. Em sembla que no s'ha traduït ni al català ni al castellà. Jo el vaig comprar en anglès. M'alegro que t'agradi. Una abraçada! :-)

      Elimina



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs