MOTRICITAT FINA. RACONS A P3. SITUACIONS MATEMÀTIQUES FUNCIONALS.
Agrupament/sessió
Racó de motricitat fina.
5/6 alumnes
Material
• Col·lecció de rotlles de vetes i cintes de textures variades.
• 1 capsa amb monedes o fitxes que simbolitzin diners.
Altres
Racó de motricitat fina.
5/6 alumnes
Material
• Col·lecció de rotlles de vetes i cintes de textures variades.
• 1 capsa amb monedes o fitxes que simbolitzin diners.
Altres
Objectius
• Exercitar la coordinació òculo motriu en desenrotllar i enrotllar bobines de cinta.
• Utilitzar el compteig de grups de 3, 4 o 5 monedes per a resoldre una situació lúdica de compra.
• Habituar-se a la dinàmica del treball en petit grup autònom al racó.
Descripció de l’activitat
Aquesta és una activitat pensada inicialment per a exercitar la motricitat fina i l'habilitat de desenrotllar i enrotllar bobines de cintes.
Com a exercici de dissociació de moviments, de fer girs en sentit contrari i de precisió en col·locar la cinta sobre el rodet sense que quedin llaçades fora de lloc és una proposta interessant i engrescadora per als nens. Sobretot si la col·lecció de vetes i cintes és lluent i colorida.
Ara bé, deixar la col·lecció de rodets de cinta al racó autònom amb els alumnes de tres anys, sense una mica de supervisió, comporta, la majoria de les vegades que tots els cabdells quedin desfets i, en el pitjor dels casos, entortolligats entre ells. Justament el que em va passar a mi la primera vegada que vaig plantejar el treball amb aquest material al racó autònom.
Calia, doncs, un nou plantejament, ja que el material era bo i atractiu. Volia, d'una banda, mantenir el nucli de l'activitat, que era manipular el material, i de l'altra banda, controlar, sense ser-hi present, que els nens agafessin una cinta cada vegada, la desenrotllessin i l'enrotllessin i la tornessin a endreçar al seu lloc dins de la caixa de material. Així va ser com va sorgir la idea de:
Necessitem:
Una capsa de bobines de cintes i cordills el més variats possible pel que fa a materials, textures, gruixos, colors, manipulabilitat... Aquesta capsa la té en propietat el mestre/a allà on estigui treballant, ni que sigui en altres racons amb altres alumnes.
Caldrà etiquetar tots els rodets amb un preu imaginari d'entre 3 i 5 euros.
A la taula de treball, els nens només tenen una safata amb un munt de fitxes o monedes que utilitzaran per comprar rodets de cinta a la botiga.
Els alumnes es desplacen a la taula on està el mestre/a treballant amb altres alumnes i li demanen un rodet de la capsa. El mestre/a ensenya el preu i l'alumne va a la taula de treball a buscar la quantitat de monedes necessària:
Potser són necessaris diversos viatges al banc de monedes si l'alumne no l'encerta a la primera, però és una situació interessant per a practicar el comptatge i l'ocasió ideal perquè el mestre/a s'adoni dels nivells i/o de les ajudes que pugui necessitar cada alumne.
Un cop, l'alumne, ha pagat la mercaderia se'n torna a la taula del racó a descabdellar i cabdellar novament la bobina.
Quan acaba, l'alumne, retorna la bobina a la botiga i realitza una nova compra.
I així ha resultat que allò programat inicialment amb un únic contingut psicomotriu acaba ampliant-se i convertint-se en una situació lúdico-matemàtica que permet treballar els números de manera funcional i que necessita el compteig per a resoldre-la amb èxit.
Com a material per comprar i tocar, els ha encantat. Els alumnes estan desitjosos de venir a comprar a la botiga la veta més llampant.
• Exercitar la coordinació òculo motriu en desenrotllar i enrotllar bobines de cinta.
• Utilitzar el compteig de grups de 3, 4 o 5 monedes per a resoldre una situació lúdica de compra.
• Habituar-se a la dinàmica del treball en petit grup autònom al racó.
Descripció de l’activitat
Aquesta és una activitat pensada inicialment per a exercitar la motricitat fina i l'habilitat de desenrotllar i enrotllar bobines de cintes.
Com a exercici de dissociació de moviments, de fer girs en sentit contrari i de precisió en col·locar la cinta sobre el rodet sense que quedin llaçades fora de lloc és una proposta interessant i engrescadora per als nens. Sobretot si la col·lecció de vetes i cintes és lluent i colorida.
Ara bé, deixar la col·lecció de rodets de cinta al racó autònom amb els alumnes de tres anys, sense una mica de supervisió, comporta, la majoria de les vegades que tots els cabdells quedin desfets i, en el pitjor dels casos, entortolligats entre ells. Justament el que em va passar a mi la primera vegada que vaig plantejar el treball amb aquest material al racó autònom.
Calia, doncs, un nou plantejament, ja que el material era bo i atractiu. Volia, d'una banda, mantenir el nucli de l'activitat, que era manipular el material, i de l'altra banda, controlar, sense ser-hi present, que els nens agafessin una cinta cada vegada, la desenrotllessin i l'enrotllessin i la tornessin a endreçar al seu lloc dins de la caixa de material. Així va ser com va sorgir la idea de:
Necessitem:
Una capsa de bobines de cintes i cordills el més variats possible pel que fa a materials, textures, gruixos, colors, manipulabilitat... Aquesta capsa la té en propietat el mestre/a allà on estigui treballant, ni que sigui en altres racons amb altres alumnes.
Caldrà etiquetar tots els rodets amb un preu imaginari d'entre 3 i 5 euros.
A la taula de treball, els nens només tenen una safata amb un munt de fitxes o monedes que utilitzaran per comprar rodets de cinta a la botiga.
Els alumnes es desplacen a la taula on està el mestre/a treballant amb altres alumnes i li demanen un rodet de la capsa. El mestre/a ensenya el preu i l'alumne va a la taula de treball a buscar la quantitat de monedes necessària:
Potser són necessaris diversos viatges al banc de monedes si l'alumne no l'encerta a la primera, però és una situació interessant per a practicar el comptatge i l'ocasió ideal perquè el mestre/a s'adoni dels nivells i/o de les ajudes que pugui necessitar cada alumne.
Un cop, l'alumne, ha pagat la mercaderia se'n torna a la taula del racó a descabdellar i cabdellar novament la bobina.
Quan acaba, l'alumne, retorna la bobina a la botiga i realitza una nova compra.
I així ha resultat que allò programat inicialment amb un únic contingut psicomotriu acaba ampliant-se i convertint-se en una situació lúdico-matemàtica que permet treballar els números de manera funcional i que necessita el compteig per a resoldre-la amb èxit.
Com a material per comprar i tocar, els ha encantat. Els alumnes estan desitjosos de venir a comprar a la botiga la veta més llampant.
Estàs en La botiga de vetes i fils (P3). Torna a Inici
M'encanta!!! l'afegiré al nostre armari de Jocs tranquils et deixo l'enllaç per si vols fer-hi una ullada.
ResponEliminaTonets
Anna, t'asseguro que s'hi passen una bona estona molt concentrats! Sembla difícil això d'enrotllar però els materials els resulten superatractius.
EliminaEm sembla que no m'has afegit l'enllaç, però ho he buscat al teu blog i ho he trobat. Bona idea, també! :-)
Afegeixo aquí el teu link per si a algú li interessa: http://petitmonblogger.blogspot.com.es/2013/11/jocs-tranquils_23.html
Gràcies, una abraçada!
excelente forma de trabajar las mates. Me ha encantado.
ResponEliminaHola Blanca, la primera idea no fue de mates pero la verdad es que planteándolo así se aprendre el doble, jejeje y les motiva eso de ir de compras ;-)
EliminaGracias por tu comentario. Un abrazo!
Genial! Com tot el que penses
ResponEliminaHola Elena, moltíssimes gràcies! Una abraçada!
EliminaHola, veneu material? Necessitaria beta de color taronja, si en teniu, a quin preu?
ResponEliminaHehehe ;-) Hola Neus!
EliminaLa veta taronja val 5€ en fitxes de pòquer. Fem entregues a domicili
Merci per passar-te per aquí :-)