PLÀSTICA. PINTURA SOBRE DIFERENTS SUPORTS: FULLES GEGANTES DE PLÀTAN.
Agrupament/sessió
Plàstica.
Petit grup de 6 alumnes (en sessions de tallers)
Material
• Full de color DinA 3.
• Fulles seques de plàtan, el més grans possible.
• Tèmpera de 3 colors.
• Pinzell fi (núm. 4).
Altres
Aspectes organitzatius per fer la plàstica a P3.
Aquest curs, en que els alumnes tenen 2 i 3 anys, em proposo treballar la plàstica en format "taller". Penso que serà una manera de poder descobrir les diferents tècniques i procediments d'una manera relaxada, possibilitant que ells en gaudeixin al seu ritme i jo mantingui en bon estat la meva salut mental ;-)
L'organització de l'aula i del grup en les sessions d'aquests tallers és la següent: Dedicar quatre tardes de la setmana als tallers, definir-hi quatre tallers i establir 4 equips d'uns 6 nens.
Els tallers són Taller de plàstica, Taller de joc simbòlic a la zona de la caseta, Taller de construccions (a l'estora de la rotllana) i Taller de motricitat fina.
Inicialment envio els grups, segons una rotació, a cada taller però un cop acabada l'activitat principal del taller els nens poden triar un altre taller, a excepció del de plàstica, que el tanco i recullo quan l'equip corresponent ha acabat la tasca que s'hi fa.
Plàstica.
Petit grup de 6 alumnes (en sessions de tallers)
Material
• Full de color DinA 3.
• Fulles seques de plàtan, el més grans possible.
• Tèmpera de 3 colors.
• Pinzell fi (núm. 4).
Altres
Aspectes organitzatius per fer la plàstica a P3.
Aquest curs, en que els alumnes tenen 2 i 3 anys, em proposo treballar la plàstica en format "taller". Penso que serà una manera de poder descobrir les diferents tècniques i procediments d'una manera relaxada, possibilitant que ells en gaudeixin al seu ritme i jo mantingui en bon estat la meva salut mental ;-)
L'organització de l'aula i del grup en les sessions d'aquests tallers és la següent: Dedicar quatre tardes de la setmana als tallers, definir-hi quatre tallers i establir 4 equips d'uns 6 nens.
Els tallers són Taller de plàstica, Taller de joc simbòlic a la zona de la caseta, Taller de construccions (a l'estora de la rotllana) i Taller de motricitat fina.
Inicialment envio els grups, segons una rotació, a cada taller però un cop acabada l'activitat principal del taller els nens poden triar un altre taller, a excepció del de plàstica, que el tanco i recullo quan l'equip corresponent ha acabat la tasca que s'hi fa.
Objectius
• Descobrir suports nous per treballar amb la pintura.
•Progressar en l'adquisició del control i precisió en la manipulació dels estris.
• Utilitzar les eines cada vegada d'una manera més autònoma.
Descripció de l’activitat
Activitat de pintura amb elements de tardor: les fulles trobades al carrer.
L'objectiu principal és oferir als infants diferents tipus de suports on poder realitzar les seves creacions pictòriques per tal que puguin experimentar com reacciona la tèmpera (que ja han fet servir en diverses ocasions sobre paper) sobre altres superfícies i textures.
Hem fet servir de base fulles seques d'uns vells plàtans propers a l'escola. Aquestes fulles, ens han cridat l'atenció fa dies perquè tenen la pecualiaritat de ser gegantines, quasi tan grans com un full DIN A3. Ens han ofert, per tant, la possibilitat de convertir-les en el propi suport de pintura.
La delicadesa i fragilitat de les fulles, a més, ens ha suggerit utilitzar, en aquesta ocasió, un pinzell més fi, que convidava a una manipulació suau i curosa de tot el material.
El resultat ha sigut una estona relaxada de pintura al taller i perdre la noció del temps: no veien mai el moment de donar l'obra per acabada.
Aquesta és una mostra dels resultats:
.
• Descobrir suports nous per treballar amb la pintura.
•Progressar en l'adquisició del control i precisió en la manipulació dels estris.
• Utilitzar les eines cada vegada d'una manera més autònoma.
Descripció de l’activitat
Activitat de pintura amb elements de tardor: les fulles trobades al carrer.
L'objectiu principal és oferir als infants diferents tipus de suports on poder realitzar les seves creacions pictòriques per tal que puguin experimentar com reacciona la tèmpera (que ja han fet servir en diverses ocasions sobre paper) sobre altres superfícies i textures.
Hem fet servir de base fulles seques d'uns vells plàtans propers a l'escola. Aquestes fulles, ens han cridat l'atenció fa dies perquè tenen la pecualiaritat de ser gegantines, quasi tan grans com un full DIN A3. Ens han ofert, per tant, la possibilitat de convertir-les en el propi suport de pintura.
La delicadesa i fragilitat de les fulles, a més, ens ha suggerit utilitzar, en aquesta ocasió, un pinzell més fi, que convidava a una manipulació suau i curosa de tot el material.
El resultat ha sigut una estona relaxada de pintura al taller i perdre la noció del temps: no veien mai el moment de donar l'obra per acabada.
Aquesta és una mostra dels resultats:
.
Estàs en Decorar la tardor (P3)→ Plàstica P3. Torna a Inici
Quines fulles més grans, no?
ResponEliminaSiiii, aquesta era la gràcia! :-) un bon llenc per pintar! ;-)
EliminaSalutacions, Anna.
Hola Marta, una proposta molt original i que m'ha fet recordar que les nostres moreres del pati també tenen unes fulles enormes. T'agafo la idea i provarem amb les nostres fulles, ja t'explicaré com va. Gràcies
ResponEliminaTonets
Ostres, sí, Anna, les fulles de morera són espectaculars també. Deixa-les uns dies dins de diaris per aplanar-les. Merci! Salutacions, :-)
EliminaHola de nou Marta, ja he posat en pràctica la teva proposta però amb algún matís, els petits s'ho han passat d'allò més bé. Et deixo l'enllaç per si vols fer-hi una ullada http://petitmonblogger.blogspot.com.es/2015/11/colors-de-tardor-3.html.
ResponEliminaTonets
Hola Anna! Ja m'he passat pel teu blog i m'encanta el toc que li has donat a l'activitat a la teva classe. I a sobre, t'agafo la idea de fer garlandes verticals amb les fulles! Merci per compartir! Una abraçada,
ResponElimina