RACÓ DE LES SORPRESES. MOTRICITAT FINA AMB PINCES I BOLES
Agrupament/sessió
Racó de les sorpreses.
En parella.
Material
• Estora de banyera amb ventoses.
• Col·lecció de boles de diverses mides, textures i duresa: pom poms, bales de vidre, boletes petites de porexpan vermell, perles planes de vidre, lluentons (i qualsevol altre material petit i vistós que es consideri adient).
• Pinces de fusta o bambú de diverses mides: grans, petites.
• Pinces de depilar per manipular els lluentons.
Altres
El Racó de les sorpreses deu aquest nom a que és un racó on les activitats poden ser de qualsevol tipus, és a dir, són "sorpresa".
Es diferencia dels altres racons en què als altres, el propi nom del racó ja dóna una indicació del que es farà: el racó de traç sempre té activitats de grafisme; el racó de matemàtiques, activitats relacionades amb els nombres i altres conceptes matemàtics; el racó de llegir i escriure, activitats d'escriptura…
Al racó de les sorpreses hi poden trobar qualsevol cosa, des d' activitats d'experimentació, de manipulació lliure d'objectes i materials, jocs de construcció, d'instruccions del procés d'elaboració d'algun objecte...
Racó de les sorpreses.
En parella.
Material
• Estora de banyera amb ventoses.
• Col·lecció de boles de diverses mides, textures i duresa: pom poms, bales de vidre, boletes petites de porexpan vermell, perles planes de vidre, lluentons (i qualsevol altre material petit i vistós que es consideri adient).
• Pinces de fusta o bambú de diverses mides: grans, petites.
• Pinces de depilar per manipular els lluentons.
Altres
El Racó de les sorpreses deu aquest nom a que és un racó on les activitats poden ser de qualsevol tipus, és a dir, són "sorpresa".
Es diferencia dels altres racons en què als altres, el propi nom del racó ja dóna una indicació del que es farà: el racó de traç sempre té activitats de grafisme; el racó de matemàtiques, activitats relacionades amb els nombres i altres conceptes matemàtics; el racó de llegir i escriure, activitats d'escriptura…
Al racó de les sorpreses hi poden trobar qualsevol cosa, des d' activitats d'experimentació, de manipulació lliure d'objectes i materials, jocs de construcció, d'instruccions del procés d'elaboració d'algun objecte...
Objectius
•Confegir un mosaic de boles de colors sobre la superfície de ventoses d'una estora de banyera.
•Exercitar la coordinació òculo-manual i la precisió dels moviments.
•Exercitar la prensió amb les mans en manipular les pinces i les boles.
•Gaudir del procés de creació d'una composició artística.
•Traslladar l'experiència a la fitxa de treball (optatiu).
Descripció de l’activitat
•Confegir un mosaic de boles de colors sobre la superfície de ventoses d'una estora de banyera.
•Exercitar la coordinació òculo-manual i la precisió dels moviments.
•Exercitar la prensió amb les mans en manipular les pinces i les boles.
•Gaudir del procés de creació d'una composició artística.
•Traslladar l'experiència a la fitxa de treball (optatiu).
Descripció de l’activitat
Activitat de motricitat fina amb un aire artístic que consisteix a fer una composició de boles de colors sobre una estora de banyera. Com si fos una mena de mosaic.
El material al racó:
Es necessita una estora de banyera de la qual s'aprofita la cara inferior, la de les ventoses, i que constitueix el suport on treballar. A més a més hi ha una col·lecció variada de boles i altres elements de diferents característiques: toves, dures, grans, petites, pesants, lleugeres... a ser possible de colors vistosos i atractius i també diverses pinces de fusta de diferents mides.
Finalment hi ha una altra capseta amb lluentons molt petits, i un parell de pinces de depilar, que són l'únic estri que permet agafar amb precisió els lluentons. Aquest material es reserva per al final i requereix molta més destresa. S'ha de dir, però, que els nens estan encantats amb aquest petit tresor brillant que dóna l'acabat perfecte al mosaic.
L'objectiu de tota aquesta varietat de materials és que els nens triïn els estris més efectius per manipular les diferents boles, que adaptin la seva prensió de les pinces a la consistència i mida del material, que la gradació sigui de més gran i tou a més petit i dur...
D'entre les diferències en el material hi ha: pom poms grans i petits de llana, bales de vidre que poden relliscar de la pinça, perles planes de vidre que són difícils de pinçar, boletes vermelles de porexpan que són molt lleugeres, es carreguen d'electricitat estàtica i no és fàcil deixar-les allà on es vol i, finalment, lluentons petits de colors vius que només poden agafar-se amb força perícia i paciència amb les pinces de depilar.
A partir d'aquí la parella d'alumnes, treballant a dues mans, comença la seva creació.
Es pot fer, com a treball de recollida de l'experiència, una sencilla fitxa on els alumnes reprodueixin a grans trets l'aspecte del mosaic.
Jo la proposo com una possibilitat ja que hi ha alumnes que s'entretenen a fer una composició molt elaborada i rica en detalls i ocupen la gran part del temps de la sessió a confegir el mosaic. En canvi, amb alumnes que acaben en un moment i no hi donen gaire importància als detalls de decoració, els demano de fer la fitxa.
.
El material al racó:
Es necessita una estora de banyera de la qual s'aprofita la cara inferior, la de les ventoses, i que constitueix el suport on treballar. A més a més hi ha una col·lecció variada de boles i altres elements de diferents característiques: toves, dures, grans, petites, pesants, lleugeres... a ser possible de colors vistosos i atractius i també diverses pinces de fusta de diferents mides.
Finalment hi ha una altra capseta amb lluentons molt petits, i un parell de pinces de depilar, que són l'únic estri que permet agafar amb precisió els lluentons. Aquest material es reserva per al final i requereix molta més destresa. S'ha de dir, però, que els nens estan encantats amb aquest petit tresor brillant que dóna l'acabat perfecte al mosaic.
L'objectiu de tota aquesta varietat de materials és que els nens triïn els estris més efectius per manipular les diferents boles, que adaptin la seva prensió de les pinces a la consistència i mida del material, que la gradació sigui de més gran i tou a més petit i dur...
D'entre les diferències en el material hi ha: pom poms grans i petits de llana, bales de vidre que poden relliscar de la pinça, perles planes de vidre que són difícils de pinçar, boletes vermelles de porexpan que són molt lleugeres, es carreguen d'electricitat estàtica i no és fàcil deixar-les allà on es vol i, finalment, lluentons petits de colors vius que només poden agafar-se amb força perícia i paciència amb les pinces de depilar.
A partir d'aquí la parella d'alumnes, treballant a dues mans, comença la seva creació.
Es pot fer, com a treball de recollida de l'experiència, una sencilla fitxa on els alumnes reprodueixin a grans trets l'aspecte del mosaic.
Jo la proposo com una possibilitat ja que hi ha alumnes que s'entretenen a fer una composició molt elaborada i rica en detalls i ocupen la gran part del temps de la sessió a confegir el mosaic. En canvi, amb alumnes que acaben en un moment i no hi donen gaire importància als detalls de decoració, els demano de fer la fitxa.
.
Estàs en Mosaic de colors(P5) → Racó de les sorpreses. Torna a Inici
pues es una gran idea. como todas las tuyas. feliz findeeeeeeeeeeee
ResponEliminaBueno... la idea de colocar bolitas corría por pinterest pero yo le dí mi "toque personal", jejeje. Gracias, Blanca! Un abrazo.
EliminaPero señora Marta, que momento se te ocurren estas actividades tan molonas? Jaja. Me encanta!!.
ResponEliminaUn saludo, Laura.
Jajaja, no sé cuando se me ocurren, veo una idea y ya sé que no voy a poder hacerla igual, tengo que hacerle algun cambio. Gracias por los ánimos, Laura. Un saludo!
EliminaNo se m'hagués acudit mai utilitzar una catifa de bany... Fantàstic.
ResponElimina;-) als nens tampoc! Més d'un va dir: ei! això ho tinc a la meva banyera!!
EliminaUna abraçada, Joana!
Hola Marta, en mi blog puedes recoger un premio muy merecido.
ResponEliminahttp://laclasedemiren.blogspot.com.es/2015/01/premio-versatile-blogger-award.html
Un saludo
Hola Miren! Muchísimas gracias por pensar en TresQuatreiCinc para compartir tu premio. Tan pronto como pueda seguiré difundiéndolo. Un abrazo :-) :-) :-)
EliminaBrillant i acolorida proposta, m'agrada molt.
ResponEliminaEt convido a recollir un regalet http://petitmonblogger.blogspot.com.es/2015/01/nou-regal.html
Tonets
Gràcies Anna, i tant que el recolliré, ara mateix! Una abraçada enorme i enhorabona per la teva feina. :-)
EliminaMarta / TresQuatreiCinc
Genials!! Molt bona idea!
ResponEliminaGràcies per compartirla.
Una abraçada.
MªÀngels.
Gràcies a tu, M.Àngels, pel teu comentari! :-)
ResponEliminaEspero que t'agradi si el poses en pràctica.
Una abraçada!
Me encanta para el rincón de la motricidad fina ¡gracias!
ResponEliminaGracias a ti por tu comentario, Mamen.
EliminaEspero que lo disfruteis en clase.
Un saludo!