RACÓ DE TRAÇ. GRAFISMES CREATIUS A PARTIR DE PROPOSTES ENGRESCADORES.
Agrupament/sessió
Racó de traç.
En parelles.
Material
•Retalls de fotografies de persones de revistes.
•Fitxa per fer traç.
•Retoladors.
Altres
Racó de traç.
En parelles.
Material
•Retalls de fotografies de persones de revistes.
•Fitxa per fer traç.
•Retoladors.
Altres
Objectius
•Exercitar la creativitat i la imaginació en els grafismes.
•Exercitar alguns moviments bàsics dels traços de l'escriptura: les espirals en diverses direccions.
•Explorar i controlar l'espai gràfic i l'espai manipulatiu.
Descripció de l’activitat
A la meva escola disposem de pocs llibres de fitxes, tan sols uns quadernets de matemàtiques i un fitxer de grafisme per treballar el traç.
El quadernet de grafismes no està malament. És interessant perquè ofereix una guia de destreses gràfiques bàsiques a treballar i està organitzat seqüencialment. Però la realització de les fitxes s'acaba en un moment i els nens acostumen a mostrar-se complidors amb la feina i prou.
I és que, les feines de grafisme al parvulari són imprescindibles perquè faciliten la millora de les habilitats motrius dels infants, preparen a l'escriptura "lligada", suposen un entrenament òculo-manual, ajuden a definir la lateralitat , sí, però sovint... poden resultar molt avorrides!
Aquest any he decidit fer una sèrie de feines complementàries que exercitin el traç treballat a la fitxa programada però presentant-les d'una manera més atractiva i engrescadora.
Hi ha moltes maneres de convidar els nens a fer traços. A Smart class vaig trobar-ne una que em va encantar i als meus alumnes també i que em va semblar molt adient després d'un treball de línies espiral·lades:
Una idea senzillíssima de preparar i que dóna molt bons resultats: "bucles i espirals al gust de cadascú".
Necessitem fotografies retallades de revistes, de persones amb una actitud divertida i una "boca que parli" , retoladors i... reservar una bona estona per deixar fer els nostres alumnes.
De seguida apareixen els primers bucles, però la posició de les fotografies al full fa que siguin de vegades d'esquerra a dreta, de vegades de dreta a esquerra, cap avall o cap amunt.
La implicació dels alumnes és total i la creativitat esclata:
És una proposta més lliure que convida a explorar les direccions en l'espai, implicar-s'hi lúdicament, crear a partir del que va apareixent improvisadament al full.
Si a més, se'ls anima a decorar, el resultat creix i es transforma cap a una composició geomètrica, detallista.
No cal dir res més. La seguretat en el traç, la profusió de detalls, l'ocupació de tot l'espai parlen per si sols.
•Exercitar la creativitat i la imaginació en els grafismes.
•Exercitar alguns moviments bàsics dels traços de l'escriptura: les espirals en diverses direccions.
•Explorar i controlar l'espai gràfic i l'espai manipulatiu.
Descripció de l’activitat
A la meva escola disposem de pocs llibres de fitxes, tan sols uns quadernets de matemàtiques i un fitxer de grafisme per treballar el traç.
I és que, les feines de grafisme al parvulari són imprescindibles perquè faciliten la millora de les habilitats motrius dels infants, preparen a l'escriptura "lligada", suposen un entrenament òculo-manual, ajuden a definir la lateralitat , sí, però sovint... poden resultar molt avorrides!
Hi ha moltes maneres de convidar els nens a fer traços. A Smart class vaig trobar-ne una que em va encantar i als meus alumnes també i que em va semblar molt adient després d'un treball de línies espiral·lades:
Una idea senzillíssima de preparar i que dóna molt bons resultats: "bucles i espirals al gust de cadascú".
Necessitem fotografies retallades de revistes, de persones amb una actitud divertida i una "boca que parli" , retoladors i... reservar una bona estona per deixar fer els nostres alumnes.
La implicació dels alumnes és total i la creativitat esclata:
És una proposta més lliure que convida a explorar les direccions en l'espai, implicar-s'hi lúdicament, crear a partir del que va apareixent improvisadament al full.
Si a més, se'ls anima a decorar, el resultat creix i es transforma cap a una composició geomètrica, detallista.
No cal dir res més. La seguretat en el traç, la profusió de detalls, l'ocupació de tot l'espai parlen per si sols.
Estàs en Un grafisme fresc i divertit (P5)→ Racó de traç. Torna a Inici
Jajajaj, qué salao. Cojo la idea. Gracias, guapa. Un beso
ResponEliminaHola Blanca! Un saludo para ti! :-)
EliminaMarta / TresQuatreiCinc
Muy gracioso con los recortes de revistas....
ResponEliminaUn besico
Sí, es verdad. Si buscas caras divertidas aún les motiva más, Blanca.
ResponEliminaGracias y un abrazo.
Hola Marta!
ResponEliminaMoltes gràcies per penjar una altra de les teves propostes ben creatives i úniques per a cada infant.
Et faria res penjar el model de la fitxa?
He vist que a cada fitxa poses l'objectiu del racó, mai ho havia fet però em sembla genial ja que així les famílies en són plenament conscients.
Un petonet,
Txell
Hola Txell! Moltes gràcies pel comentari.
EliminaTinc el costum de preparar les fitxes amb una breu indicació al peu del full per explicar als pares què s'hi treballa. No és cap model especial de fitxa però et recullo la proposta i afegeixo un Pdf amb la fitxa llesta per afegir la foto que donarà lloc al grafisme.
Gràcies. Salutacions!