RACÓ DE MATEMÀTIQUES. LÒGICA. ASSOCIACIONS.
Agrupament/sessió
Racó de matemàtiques.
En parelles.
Material
• Material didàctic LOGICO PRIMO. Editat per Vicens Vives.
Consta de:
• Suport de plàstic amb botons de colors.
• Diverses carpetes de fitxes amb activitats de matemàtiques autocorrectives.
Altres
Racó de matemàtiques.
En parelles.
Material
• Material didàctic LOGICO PRIMO. Editat per Vicens Vives.
Consta de:
• Suport de plàstic amb botons de colors.
• Diverses carpetes de fitxes amb activitats de matemàtiques autocorrectives.
Altres
Objectius
•Practicar habilitats com la percepció, el raonament lògic i la formació de conceptes d'una manera lúdica.
•Afavorir l'autocontrol i l'autocorrecció.
•Aprendre a treballar en parella.
LOGICO és un mètode d'aprenentatge autocorrectiu editat per Vicens Vives des de fa força anys però que encara té plena vigència. No descobrim res nou, doncs, però com a material complementari a l'aula i sobretot per treballar-lo als racons és molt i molt útil.
La versió 'Primo' va adreçada a nens de 3 a 6 anys. I existeixen altres versions com la 'Piccolo', plantejada per alumnes de primària.
Ofereix activitats de totes les àrees: llengua escrita, descoberta de l'entorn, matemàtiques... organitzades en sèries de carpetes.
La particularitat d'aquest mètode està en la presentació de les activitats (estructurades de manera lògica, han de resoldre's a partir d'un senzill sistema de codificació de colors) i en que es realitza autònomament ja que permet l'autocorrecció per part de l'alumne.
El material consta d'un suport de plàstic amb uns botons de colors i d'un conjunt de fitxes. Cada fitxa, a la cara anterior, té l'activitat a realitzar; a la cara posterior mostra el codi de colors de la solució correcta.
Descripció de l’activitat
Activitat pel primer trimestre de P5.
He volgut fer-lo servir dins del racó de matemàtiques, i per això he triat algunes fitxes de treball que m'han interessat de les carpetes de les sèries "Jocs de lògica" i "Global" (sapigueu que també existeixen les sèries "Centres d'interès" i "Iniciació a la lectura", que no són de conceptes matemàtics).
El material és molt intuitiu i els nens de seguida n'entenen el funcionament, per tant es pot deixar per treballar al racó des de principis de curs.
Procediment:
Els alumnes introdueixen una fitxa al suport.
Els botons de colors han d'estar inicialment situats a la part inferior del suport. Per resoldre la fitxa s'han de relacionar els elements que proposa la qüestió indicada a la fitxa amb l'element corresponent. Per exemple: relacionar unes joguines amb el lloc on estan guardades al dibuix o trobar l'estampat de les diferents peces de la disfressa d'un pallasso.
Cal desplaçar els botons del color indicat a les ranures corresponents de la columna vertical de la dreta.
Un cop resolta la fitxa, es gira i es comprova si s'ha realitzat correctament: els colors dels botons han de coincidir amb els colors de la columna de les respostes.
En aquest racó, inicialment, els alumnes tindran un conjunt de 6 fitxes matemàtiques que han de realitzar. Si la parella treballa a bon ritme i demana més fitxes se'ls en poden donar més.
Al racó troben únicament un suport, que han de compartir, perquè interessa que treballin conjuntament i resolguin l'activitat comentant-la i decidint plegats les respostes. Però si es prefereix es pot deixar un suport per a cada alumne i que cadascun d'ells resolgui totes les fitxes.
Una mica més.
El material LOGICO PRIMO de Vicens Vives és molt pràctic perquè ja ve elaborat i consta d'una gran quantitat de carpetes de les diferents àrees amb tot d'activitats seqüenciades. Però si us agrada crear les vostres pròpies activitats hi ha idees molt sencilles i econòmiques per elaborar un material autocorrectiu d'inspiració "logico" igual d'interessant que el comercialitzat.
Trobareu suggeriments per crear el vostre propi material als següents enllaços: "Fiches logico... sans logico" (Maternailes.net), "Fiches logico" (La classe de Laurène), "Logico numération" (Chez Camille) , "Les logicos de Qat et Lutin" (Chez Lutin Bazar) o "Atelier logico" (Gribouille et compagnie).
•Practicar habilitats com la percepció, el raonament lògic i la formació de conceptes d'una manera lúdica.
•Afavorir l'autocontrol i l'autocorrecció.
•Aprendre a treballar en parella.
LOGICO és un mètode d'aprenentatge autocorrectiu editat per Vicens Vives des de fa força anys però que encara té plena vigència. No descobrim res nou, doncs, però com a material complementari a l'aula i sobretot per treballar-lo als racons és molt i molt útil.
La versió 'Primo' va adreçada a nens de 3 a 6 anys. I existeixen altres versions com la 'Piccolo', plantejada per alumnes de primària.
Ofereix activitats de totes les àrees: llengua escrita, descoberta de l'entorn, matemàtiques... organitzades en sèries de carpetes.
La particularitat d'aquest mètode està en la presentació de les activitats (estructurades de manera lògica, han de resoldre's a partir d'un senzill sistema de codificació de colors) i en que es realitza autònomament ja que permet l'autocorrecció per part de l'alumne.
El material consta d'un suport de plàstic amb uns botons de colors i d'un conjunt de fitxes. Cada fitxa, a la cara anterior, té l'activitat a realitzar; a la cara posterior mostra el codi de colors de la solució correcta.
Descripció de l’activitat
Activitat pel primer trimestre de P5.
He volgut fer-lo servir dins del racó de matemàtiques, i per això he triat algunes fitxes de treball que m'han interessat de les carpetes de les sèries "Jocs de lògica" i "Global" (sapigueu que també existeixen les sèries "Centres d'interès" i "Iniciació a la lectura", que no són de conceptes matemàtics).
El material és molt intuitiu i els nens de seguida n'entenen el funcionament, per tant es pot deixar per treballar al racó des de principis de curs.
Procediment:
Els alumnes introdueixen una fitxa al suport.
Els botons de colors han d'estar inicialment situats a la part inferior del suport. Per resoldre la fitxa s'han de relacionar els elements que proposa la qüestió indicada a la fitxa amb l'element corresponent. Per exemple: relacionar unes joguines amb el lloc on estan guardades al dibuix o trobar l'estampat de les diferents peces de la disfressa d'un pallasso.
Cal desplaçar els botons del color indicat a les ranures corresponents de la columna vertical de la dreta.
Un cop resolta la fitxa, es gira i es comprova si s'ha realitzat correctament: els colors dels botons han de coincidir amb els colors de la columna de les respostes.
En aquest racó, inicialment, els alumnes tindran un conjunt de 6 fitxes matemàtiques que han de realitzar. Si la parella treballa a bon ritme i demana més fitxes se'ls en poden donar més.
Al racó troben únicament un suport, que han de compartir, perquè interessa que treballin conjuntament i resolguin l'activitat comentant-la i decidint plegats les respostes. Però si es prefereix es pot deixar un suport per a cada alumne i que cadascun d'ells resolgui totes les fitxes.
Una mica més.
El material LOGICO PRIMO de Vicens Vives és molt pràctic perquè ja ve elaborat i consta d'una gran quantitat de carpetes de les diferents àrees amb tot d'activitats seqüenciades. Però si us agrada crear les vostres pròpies activitats hi ha idees molt sencilles i econòmiques per elaborar un material autocorrectiu d'inspiració "logico" igual d'interessant que el comercialitzat.
- amb agulles d'estendre roba o amb velcro:
Trobareu suggeriments per crear el vostre propi material als següents enllaços: "Fiches logico... sans logico" (Maternailes.net), "Fiches logico" (La classe de Laurène), "Logico numération" (Chez Camille) , "Les logicos de Qat et Lutin" (Chez Lutin Bazar) o "Atelier logico" (Gribouille et compagnie).
Estàs en Logico Primo (P5) → Racó matemàtiques. Torna a Inici
No lo conocía y parece muy completo.
ResponEliminaGracias.
Hola Blanca.
EliminaNosotros lo tenemos en la escuela y lo usamos en pequeños grupos o en los rincones de aprendizaje. Lo que más me gusta es esa sensación de autoevaluación que ofrece a los niños. Tienes que probarlo! ;-)
Un saludo!
nosotras lo teníamos en el cole, pero, como tantas cosas..., vete a saber dónde está!
ResponEliminaMe parece una magnífica idea la de los velcros, eso me lo voy a apuntar para hacerlo con los peques, gracias, guapa, aprender de ti es un gran estímulo, me encanta tu creatividad. un besazo enorme.
Jejeje, yo también lo rescaté de un rincón del aula de refuerzo. Las otras opciones DIY de LOGICO no son mías, las recogí de Pinterest porque me encantan las alternativas a los materiales comerciales y que además sean realmente fáciles de hacer. Si algún día alguien me "roba" mi LOGICO en un plis-plas me hago uno! ;-)
EliminaUn saludo, Blanca!
ResponEliminaMe hizo mucha ilusión el premio pero he tardado un poco en completar los blogs.... hay mucha gente de vacaciones y muchos blogs lo merecen.
Feliz verano y un besico.
http://escueladeblanca.blogspot.com.es/2014/08/un-nuevo-premio-gracias-marta.html
Gracias por citarme en tu entrada. :-)
EliminaLa difusión es una buena cosa y se ve mucho compañerismo. Me gusta! Y tienes razón que hay mucha gente válida.
Un saludo, Blanca. Me encantó la ilustración y dedicatoria con el motivo de tu blog!
Me han gustado muchos los enlaces, muchas gracias!!
ResponEliminaJejeje, casi apetece hacerse una misma el material en lugar de utilizar el comercial, a que si?
EliminaUn saludo, Miren!
Este material lo estudiamos en la carrera y me encanto, pero fui a varias tiendas de material didactico y no lo vendian y pense...como lo podria hacer yo? No se me ocurrieron ideas y mira!!! Jajaja muchas gracias :)
ResponEliminaLes gusta a los niños? Te piden mas fichas?
Un saludo Marta.
Hola Laura! Ahora ya tienes por donde empezar!
ResponEliminaYo he hecho algún material de fichas para trabajar la correspondencia de palabras en letra mayúscula y minúscula y me ha funcionado muy bien. Pero como yo sí que tengo las carpetas de Vicens Vives (que son un montón de fichas), normalmente las utilizo graduadas por orden de dificultad y no nos las acabamos!!!
A los niños les gusta mucho y enseguida entienden el funcionamiento.
Un Saludo!