MATEMÀTIQUES. EXERCITACIÓ DE L'ESCRIPTURA DE SUMES
Agrupament/sessió
Racó de matemàtiques.
En parelles.
Material
• Taulell de teranyines.
• Aranyes de plàstic.
• Retolador per pissarra blanca.
• Fitxa de treball.
Altres
Les aranyes es poden trobar a un bassar xinès per l'epoca de Halloween.
Racó de matemàtiques.
En parelles.
Material
• Taulell de teranyines.
• Aranyes de plàstic.
• Retolador per pissarra blanca.
• Fitxa de treball.
Altres
Les aranyes es poden trobar a un bassar xinès per l'epoca de Halloween.
Objectius
•Iniciació a operacions amb la quantitat: ajuntar quantitats.
•Començar a habituar-se amb els símbols + i = per escriure una operació.
•Reconèixer els passos d'una transformació numèrica.
Descripció de l’activitat
Activitat pensada pel primer o segon trimestre de P5.
És important i interessant haver treballat amb quantitats des del curs passat i que els nens estiguin acostumats a operar i resoldre situacions senzilles d'afegir i treure elements d'una col·lecció, ajuntar quantitats....
A la meva aula, aquest curs, a més a més, de manera purament informativa, he començat a escriure cada matí, mentre fem les rutines, la suma de nens i nenes que no han vingut (si és que ha faltat algú). En acabar de passar llista, expliquem verbalment els companys que no han vingut, les que són nenes i els que són nens. I després ho escrivim amb números en forma de suma. D'aquesta manera els meus alumnes s'estan familiaritzant amb els símbols matemàtics per expressar situacions.
El racó de sumar aranyes. (Racó que ha acabat anoment-se a la nostra classe "juguem a sumaranyes").
Es necessita un taulell de joc amb dues teranyines. Té també una suma amb uns espais buits per complimentar a cada tirada.
Es planteja com un joc de parella en el que un alumne tira un dau i col·loca a la seva teranyina el número d'aranyes que indica el dau. L'altre company fa el mateix a la seva teranyina.
A continuació escriuen els números que els han sortit i fan el recompte de totes les aranyes que hi ha sobre el taulell. Han d'acabar apuntant aquest resultat total.
Després de fer unes tirades d'entrenament han d'omplir cadascú la seva fitxa, recollint algunes tirades.
No importa gaire si no estan ben fetes les sumes. Aquesta activitat és un entrenament lliure i lúdic.
El resultat, però, no és del tot desastrós. Quan, en acabar el racó se'ls revisa la feina hi ha alguns errors però, en general, és força entenedor el procediment i ho fan bé.
Nota: És interessant haver practicat l'activitat en alguna sessió amb tot el grup com a "joc de matemàtiques", a la rotllana i que així estiguin una mica més familiaritzats.
Aquesta activitat està extreta de PreK + K sharing.
•Iniciació a operacions amb la quantitat: ajuntar quantitats.
•Començar a habituar-se amb els símbols + i = per escriure una operació.
•Reconèixer els passos d'una transformació numèrica.
Descripció de l’activitat
Activitat pensada pel primer o segon trimestre de P5.
És important i interessant haver treballat amb quantitats des del curs passat i que els nens estiguin acostumats a operar i resoldre situacions senzilles d'afegir i treure elements d'una col·lecció, ajuntar quantitats....
A la meva aula, aquest curs, a més a més, de manera purament informativa, he començat a escriure cada matí, mentre fem les rutines, la suma de nens i nenes que no han vingut (si és que ha faltat algú). En acabar de passar llista, expliquem verbalment els companys que no han vingut, les que són nenes i els que són nens. I després ho escrivim amb números en forma de suma. D'aquesta manera els meus alumnes s'estan familiaritzant amb els símbols matemàtics per expressar situacions.
El racó de sumar aranyes. (Racó que ha acabat anoment-se a la nostra classe "juguem a sumaranyes").
Es necessita un taulell de joc amb dues teranyines. Té també una suma amb uns espais buits per complimentar a cada tirada.
Es planteja com un joc de parella en el que un alumne tira un dau i col·loca a la seva teranyina el número d'aranyes que indica el dau. L'altre company fa el mateix a la seva teranyina.
A continuació escriuen els números que els han sortit i fan el recompte de totes les aranyes que hi ha sobre el taulell. Han d'acabar apuntant aquest resultat total.
Després de fer unes tirades d'entrenament han d'omplir cadascú la seva fitxa, recollint algunes tirades.
No importa gaire si no estan ben fetes les sumes. Aquesta activitat és un entrenament lliure i lúdic.
El resultat, però, no és del tot desastrós. Quan, en acabar el racó se'ls revisa la feina hi ha alguns errors però, en general, és força entenedor el procediment i ho fan bé.
Nota: És interessant haver practicat l'activitat en alguna sessió amb tot el grup com a "joc de matemàtiques", a la rotllana i que així estiguin una mica més familiaritzats.
Aquesta activitat està extreta de PreK + K sharing.
Estàs en "Sumaranyes" (P5) → Racó matemàtiques. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada