search

                               

Content

OBSERVACIÓ DE FRUITS SECS



 RACÓ DE LES SORPRESES. CLASSIFICACIÓ I OBSERVACIÓ DE FRUITS SECS.


Agrupament/sessió
Racó de les sorpreses.
En parella.


Material 
• Fruits secs de diferents tipus: pipes de girasol, pistatxos i cacauets.
• Safates per classificar.

• Pinces i etiquetes per les safates.
• Fitxa de treball. 

Altres



El Racó de les sorpreses deu aquest nom a que és un racó on les activitats poden ser de qualsevol tipus, és a dir, són "sorpresa".
Es diferencia dels altres racons en què als altres, el propi nom del racó ja dóna una indicació del que es farà: el racó de traç sempre té activitats de grafisme; el racó de matemàtiques, activitats relacionades amb els nombres i altres conceptes matemàtics; el racó de llegir i escriure, activitats d'escriptura…

Al racó de les sorpreses hi poden trobar qualsevol cosa, des d' activitats d'experimentació, de manipulació lliure d'objectes i materials, jocs de construcció, d'instruccions del procés d'elaboració d'algun objecte...

Objectius 
• Classificar fruits secs.
• Observar fruits secs per dins i per fora.
• Recollir les informacions que demana la fitxa.

Descripció de l’activitat 
Activitat d'observació ideal per a la tardor. Es pot realitzar amb altres fruits més estacionals: la magrana, les castanyes, el moniato, mandarines...
Per aquesta ocasió he triat llavors de plantes que mengem torrades, com fruits secs, encara que això no és rigorosament cert perquè el cacauet no és un fruit sec sinó que pertany a la família de les lleguminoses. (Sempre s'aprèn alguna cosa... almenys jo!)
El procediment és el mateix per a qualsevol element que s'observi:

Disposem al racó el següent material:

  • Una barreja de pistatxos, pipes i cacauets.
  • 3 safates per destriar i classificar els tres tipus de fruits
  • Pinces amb rètols o qualsevol sistema que permeti posar nom a les categories.
  • Fitxa de treball.






He escollit cacauets, pistatxos i pipes perquè tot i tenir característiques semblants (dues closques semi-dures, llavors a l'interior) tenen força característiques diferents respecte a la textura de la closca, nombre de llavors, color extern i color del fruit.... aspectes que poden causar més sorpresa o curiositat quan els nens les observen comparativament. També perquè són fàcilment "pelables" i poden manipular-se autònomament al racó. Tot són avantatges!
Potser la única precaució i molt important és assegurar-se que no hi ha cap alumne al·lèrgic als fruits secs.


1er pas: CLASSIFICACIÓ I ETIQUETATGE DE LES SAFATES












2n pas: PELAR ELS FRUITS SECS I DIPOSITAR ELS FRUITS I LES CLOSQUES A LA SAFATA.










3r pas: COMPLIMENTAR LA FITXA. Dibuixar als apartats corresponents el fruit i la llavor. Escriure el nom de cada família.
Em mostro exigent amb la rigorositat (en la mesura que les capacitats ho permeten) del dibuix, dels colors fidels a la realitat. Els nens han d'intentar reflectir la mida proporcional dels elements observats, el dibuix de la closca o el seu color real. Em nego a acceptar cacauets roses o pistaxos blaus!























Finalment poden menjar-se tots els fruits. Això els encanta i, de vegades, no han pogut evitar menjar-se'n uns quants a mida que anaven fent la feina.






Estàs en Observació de fruits secs (P5) → Racó de les sorpreses.  Torna a Inici

4 comentaris:

  1. Si te parece bien, me lo guardo para hacer un enlace en mi blog.
    Un besico

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Blanca! Me parece estupendo que lo utilices para compartir, de eso se trata, de mejorar nuestro trabajo entre todos. Un abrazo!

      Elimina
  2. He tardado un poco pero.... por si te interesa he puesto el enlace en mi blog.
    http://escueladeblanca.blogspot.com.es/2014/10/experimentamos.html
    Un besico y gracias

    ResponElimina
  3. Gracias, Blanca! Le he echado un vistazo y tienes un buen espacio lleno de ideas muy interesantes. Gracias por contar conmigo. Un abrazo!

    ResponElimina



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs