search

                               

Content

FEM UN "DOODLE"?



 RACÓ DE PLÀSTICA. GRAFISME DISCONTINU


Agrupament/sessió
Racó de plàstica.
En parella.


Material 
• Sobre de paper per embolicar l'àlbum del trimestre.
• Tèmpera escolar.

• Pinzells.

Altres
Aquesta activitat pot realitzar-se també al racó de traç.
Objectius 
• Afinar la precisió de la tècnica de la pintura amb tèmpera i pinzell. 
• Avançar en el control del moviment: iniciar i aturar el traç a voluntat.
• Gaudir de la creació d'un gargot de colors per decorar un treball.
• Treballar amb cura i polidesa al racó.

Descripció de l’activitat 
Segons informa la wikipèdia (si, ho reconec, no és una font gaire rigorosa però per l'ocasió a mi em resulta molt pràctica) un doodle, paraula anglesa que equival a gargot, és un dibuix de qualsevol cosa, concreta o abstracta que es fa mentre un està ocupat amb una cosa i es distreu o quan un s'avorreix.

M'agrada molt aquesta imatge de gargot i me l'imagino com un traç que s'inicia en un punt, va creixent, s'entortolliga sobre si mateix i aconsegueix escapar fugint del seu propi embolic. Em fa pensar en un artista que vaig descobrir per internet, Jeff Perrott, i la seva obra realitzada a base de traços de diferents colors. 


Jeff Perrott: RW5 (PAPILLON). 2010

Del creuament d'aquestes dues idees surt l'activitat que aquí proposo:

Fem un doodle, de colors, per decorar el sobre que embolica els treballs del 3r trimestre de P5!
Amb la diferència que aquí no hi haurà ningú que es pugui distreure fent una altra cosa sinó que cal estar molt concentrats.

La premissa és iniciar un camí des d'un lateral qualsevol del sobre i fer-lo crèixer al llarg de la plana, fer-li tantes voltes com es vulgui i, finalment, fer-lo sortir per un altre extrem triat. Ara bé, no pot ser un camí seguit. Cal fer petits trossets, aturar-se, netejar el pinzell, i reprendre el camí amb un altre segment d'un altre color. El resultat final és un llarg grafisme discontinu, no en el traç, sinó en el color.

Es necessita el sobre de paper o suport , pinzell de gruix mig o tirant a fi, tèmperes de diferents colors i aigua i un drap per netejar les restes de pintura.




Sembla un treball senzill, i ho és a aquestes alçades de curs, perquè els nens han tingut moltíssimes ocasions de pintar amb tèmperes. Però requereix un esforç de concentració, domini del traç i els estris, cura i polidesa en la manipulació de la pintura i l'aigua i, sobretot, ganes de gaudir amb la creació i les capacitats expressives de cadascú.

Els treballs han quedat molt i molt atractius visualment:








Jo ho veig com un preciós embolcall, just el que es mereix l'àlbum de treballs d'aquest trimestre.





Estàs en Fem un "doodle?"→ Racó de plàstica.  Torna a Inici

8 comentaris:

  1. les han quedado geniales!!!!! gracias por la actividad. un besito.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias a ti, Blanca! Se lo pasaron genial trabajando, super concentrados. :-)

      Elimina
  2. Ohhhh genial, sublime jejejje me chifla, esta me la copio el curso que viene segurito jiji Un saludo y buen verano aunque te sigo de cerca

    ResponElimina
  3. Que entusiasta Miren! jajaja.... tu me copias esta y yo te imito con aquella del cuadro colectivo de bolas y puntos en que los niños se iban desplazando. Buen verano y suerte con la "realidad aumentada", a ver como nos sorprendes ;-)

    ResponElimina
  4. Hola Marta. Bon matí de diumenge. M´interessa molt aquest treball. Aquest any treballarem la línia a tots els nivells de l´escola!
    Anirem al Tecla Sala a veure una exposició del Joaquim Chancho.
    Gràcies per les teves aportacions tan profitoses.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Elena! Que interessant plantejar un concepte a nivell d'escola. Espero poder seguir tot aquest treball a través del teu blog.
      M'alegro que trobis útil la idea dels grafismes discontinus. Segur que tu faras evolucionar aquesta idea.
      Una abraçada!!! :-)

      Elimina
  5. Muy atractivo y requiere concentración.
    Un besico

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Blanca. Realmente trabajaron con mucha dedicación y los grafismos quedaron muy vistosos.
      Un saludo!!

      Elimina



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs