RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE. TIPOLOGIES TEXTUALS: LA LLISTA.
Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
•Fitxa de treball
•Capsa amb objectes diversos (alguns rodons).
Altres
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
•Fitxa de treball
•Capsa amb objectes diversos (alguns rodons).
Altres
Objectius
•Exercitar-se en l'escriptura de llistes.
•Escriptura lliure de paraules.
Descripció de l’activitat
Activitat del racó de llegir i escriure pensada per al segon trimestre de P5.
En aquest període la majoria de nens ja es senten prou segurs per escriure paraules sense por d'equivocar-se o de fer-les malament, sense necessitar l'adult, perquè confien en les seves capacitats.
Fàcil i ràpid de muntar, es pot adaptar als diferents ritmes d'aprenentatge dels alumnes. Els més avançats poden escriure el nom de l'objecte i una qualitat com el color o la mida; els alumnes amb més dificultats poden escriure només alguns objectes a la llista, no cal que siguin tots.
A la taula del racó els alumnes troben una capsa amb diversos objectes, 8 dels qual són rodons o esfèrics.
La qualitat "rodona" no és més que una excusa, perquè en realitat del que es tracta és que els nens destriïn uns objectes dels altres per poder apuntar-los en una llista. Qualsevol altra qualitat seria bona: "les coses vermelles", "les coses de plàstic", "les coses del cole", "coses que es mengen"...
En un primer moment els dos companys fan la tria i a continuació realitzen la fitxa. Poden ajudar-se entre ells, comentar... Fins i tot copiar-se els uns als altres aporta quelcom molt positiu al treball entre iguals, encara que els adults acostumem a interpretar-ho negativament.
Apareixen les primeres llistes. Tot un èxit a la classe si considerem que quasi tots han treballat autònomament i sense supervisió ni guia de l'adult.
Si us hi fixeu bé, moltes paraules comencen a tenir pocs errors (vull dir fonètics!, que no ortogràfics).
•Exercitar-se en l'escriptura de llistes.
•Escriptura lliure de paraules.
Descripció de l’activitat
Activitat del racó de llegir i escriure pensada per al segon trimestre de P5.
En aquest període la majoria de nens ja es senten prou segurs per escriure paraules sense por d'equivocar-se o de fer-les malament, sense necessitar l'adult, perquè confien en les seves capacitats.
Fàcil i ràpid de muntar, es pot adaptar als diferents ritmes d'aprenentatge dels alumnes. Els més avançats poden escriure el nom de l'objecte i una qualitat com el color o la mida; els alumnes amb més dificultats poden escriure només alguns objectes a la llista, no cal que siguin tots.
A la taula del racó els alumnes troben una capsa amb diversos objectes, 8 dels qual són rodons o esfèrics.
La qualitat "rodona" no és més que una excusa, perquè en realitat del que es tracta és que els nens destriïn uns objectes dels altres per poder apuntar-los en una llista. Qualsevol altra qualitat seria bona: "les coses vermelles", "les coses de plàstic", "les coses del cole", "coses que es mengen"...
En un primer moment els dos companys fan la tria i a continuació realitzen la fitxa. Poden ajudar-se entre ells, comentar... Fins i tot copiar-se els uns als altres aporta quelcom molt positiu al treball entre iguals, encara que els adults acostumem a interpretar-ho negativament.
Apareixen les primeres llistes. Tot un èxit a la classe si considerem que quasi tots han treballat autònomament i sense supervisió ni guia de l'adult.
Si us hi fixeu bé, moltes paraules comencen a tenir pocs errors (vull dir fonètics!, que no ortogràfics).
Estàs en "Llista de les coses rodones" → Racó de llegir i escriure. Torna a Inici
Mil gràcies per tots els recursos que penges! Són molt interessants i útils!!
ResponEliminaUna mestra
Moltes gràcies pel teu comentari!! :-) M'alegro que et serveixin. Salutacions!
Elimina