JOCS DE LLENGUA. CONFEGIR DISFRESSES SIL·LABEJANT
Agrupament/sessió
Jocs de llengua.
Mig grup (desdoblament)
Sessió de lectoescriptura
Material
• Fotografies de disfresses
• Fitxa de treball
Altres
Jocs de llengua.
Mig grup (desdoblament)
Sessió de lectoescriptura
Material
• Fotografies de disfresses
• Fitxa de treball
Altres
Objectius
• Confegir noms de disfresses mitjançant l'associació de síl·labes donades.
• Continuar prenent consciència que les paraules estan formades per síl·labes ("trossets" o cops de veu).
• Descriure una imatge (escriure sense model els elements de les disfresses observades)
• Elaboració d'una fitxa de lectoescriptura
Desenvolupament
Continuen les sessions de lectoescriptura en petit grup. Desdoblem el grup el dia que fan psicomotricitat i així el treball és més profitós i podem atendre millor les particularitats dels 12-13 alumnes que es queden a l'aula.
La celebració del Carnaval aquests dies ens dóna un pretext perfecte per escriure a la classe.
Preparo una sèrie de targetes amb disfresses infantils i el seu nom escrit. Però les deixo amagades cap per avall.
En canvi, els omplo la pissarreta de síl·labes que, els dic, són com una sopa de trossets del nom de les disfresses. Hauran d'observar bé i enllaçar els trossets per tal de descobrir el nom d'algunes disfresses.
La primera disfressa no triga a descobrir-se: BRUIXA. (Els he escrit les síl·labes "BRU", "XA", obviant la "I", per facilitar que puguin formar la paraula a partir de l'anàlisi fonètic. Ja els ho explicaré més tard que hem d'escriure aquesta "I")
La "descobridora" surt a enllaçar les síl·labes. Jo remeno les meves targetes de disfresses i mostro l'encert: BRUIXA era una de les disfresses. Molt bé.
Continuem fent associacions. Tal com es van descobrint disfresses vaig enganxant les targetes al voltant de la pissarra.
Quan no es fàcil trobar-ne de noves és el moment de donar pistes:
-"Falta una disfressa que comença per "PA".
o bé:
-"Quina disfressa deu ser que cal posar-se un nas vermell i sabatots grossos?"...
L'endevinalla és una excusa perquè estiguin motivats per escriure el nom.
Després d'una estoneta ja ho tenim tot trobat!. La pissarra ha quedat ben embolicada però totes les síl·labes estan lligades entre elles i el marc ple de totes les fotografies.
Ha arribat l'hora de començar a escriure.
El treball a taula consisteix a triar una disfressa i compartir-la entre dos companys. Seuen, deixen la fotografia al mig i realitzen una fitxa en la que han de dibuixar la disfressa, escriure'n el nom (poden copiar-lo) i escriure alguns dels elements que té la disfressa.
Tothom ha treballat amb gran dedicació!
• Confegir noms de disfresses mitjançant l'associació de síl·labes donades.
• Continuar prenent consciència que les paraules estan formades per síl·labes ("trossets" o cops de veu).
• Descriure una imatge (escriure sense model els elements de les disfresses observades)
• Elaboració d'una fitxa de lectoescriptura
Desenvolupament
Continuen les sessions de lectoescriptura en petit grup. Desdoblem el grup el dia que fan psicomotricitat i així el treball és més profitós i podem atendre millor les particularitats dels 12-13 alumnes que es queden a l'aula.
La celebració del Carnaval aquests dies ens dóna un pretext perfecte per escriure a la classe.
Preparo una sèrie de targetes amb disfresses infantils i el seu nom escrit. Però les deixo amagades cap per avall.
En canvi, els omplo la pissarreta de síl·labes que, els dic, són com una sopa de trossets del nom de les disfresses. Hauran d'observar bé i enllaçar els trossets per tal de descobrir el nom d'algunes disfresses.
La primera disfressa no triga a descobrir-se: BRUIXA. (Els he escrit les síl·labes "BRU", "XA", obviant la "I", per facilitar que puguin formar la paraula a partir de l'anàlisi fonètic. Ja els ho explicaré més tard que hem d'escriure aquesta "I")
La "descobridora" surt a enllaçar les síl·labes. Jo remeno les meves targetes de disfresses i mostro l'encert: BRUIXA era una de les disfresses. Molt bé.
Continuem fent associacions. Tal com es van descobrint disfresses vaig enganxant les targetes al voltant de la pissarra.
Quan no es fàcil trobar-ne de noves és el moment de donar pistes:
-"Falta una disfressa que comença per "PA".
o bé:
-"Quina disfressa deu ser que cal posar-se un nas vermell i sabatots grossos?"...
L'endevinalla és una excusa perquè estiguin motivats per escriure el nom.
Després d'una estoneta ja ho tenim tot trobat!. La pissarra ha quedat ben embolicada però totes les síl·labes estan lligades entre elles i el marc ple de totes les fotografies.
Ha arribat l'hora de començar a escriure.
El treball a taula consisteix a triar una disfressa i compartir-la entre dos companys. Seuen, deixen la fotografia al mig i realitzen una fitxa en la que han de dibuixar la disfressa, escriure'n el nom (poden copiar-lo) i escriure alguns dels elements que té la disfressa.
Tothom ha treballat amb gran dedicació!
Estàs en Sopa de disfresses (P5)→ Llengua P5. Torna a Inici
Genial! Demà ho posarem en pràctica?
ResponEliminaHola Gemma. M'alegro que t'agradi! Ja diràs què tal.
Elimina;-) Salutacions.