search

                               

Content

VEIG, VEIG...



RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE


Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
Parelles.


Material 
• Làmina d'observació d'imatges (I spy, de Cathe Holden).
•Fitxa de treball

Altres
Fora interessant de realitzar aquesta mateixa activitat en gran grup en alguna sessió prèvia per familiaritzar els nens amb la dinàmica del joc.
Jo l'he duta a terme en una sessió anterior amb mig grup-classe com a activitat de lectoescriptura.





Víctimes de la globalització! Tots acabem realitzant les mateixes activitats amb els mateixos materials. He vist reflectida aquesta il·lustració, molt maca, és cert, en infinitat d'activitats.
Si voleu varietat o il·lustracions temàtiques en trobareu moltes altres si busqueu "I Spy", imatges, a google.



Objectius 
•Exercitar-se en l'escriptura de paraules (sense model).
•Gaudir d'una activitat lúdica que es planteja per fomentar l'escriptura de paraules, com un passatemps.

Es tracta d'una idea senzilla, ràpida de preparar i molt engrescadora pels alumnes.

Descripció de l’activitat 
Per dur a terme l'activitat els alumnes disposen d'una làmina d'observació plena de petits objectes que han de descobrir.
He plastificat la il·lustració i l'he enganxada a la taula de treball amb cinta adhesiva, la qual cosa els facilita l'observació, que respectin el torn, l'espai del company, el compartir...

La primera estona al racó, cada nen gaudeix amb el company de la troballa de dibuixos i objectes que els criden l'atenció.
Els animo a jugar a descobrir i endevinar objectes a partir del joc de preguntes "Veig-veig"....

-Veig, veig...
-Què veus?
-Una coseta...
-Per quina lletra comença?
-Per la...

o altres preguntes:

-Està al costat de què?
-És un animal?











Amb posterioritat a l'estona de descoberta els alumnes realitzen una fitxa. La fitxa reprodueix, en una cara, la il·lustració sobre la qual han treballat. En l'altra,  presenta una graella de 10 espais que han d'omplir. Han d'escriure el nom de 10 objectes que els han agradat.






És una feina que s'adapta a la capacitat de cada alumne. Així doncs, els nens que els costa encara escriure no cal que escriguin totes les paraules.
Els més avançats, en canvi, poden escriure una petita frase o els noms amb l'article i un adjectiu (per exemple: "un gatet pelut", " la granota saltadora"...)

Finalment poden acolorir els dibuixos de la il·lustració.





Estàs en Veig, veig... (P5) → Racó de llegir i escriure.  Torna a Inici

2 comentaris:

  1. Quina bona idea treballar l'atenció visual juntament amb la lectoescriptura. Una activitat ideal per treballar per racons. Queda apuntada! Si passes pel meu bloc hi trobaràs un regalet.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Hola Lluna!
    Quina il·lusió el teu reconeixement i que pensis en "tresquatreicinc" per dedicar els teus premis. Moltíssimes gràcies!!!!! I felicitats pel teu blog.
    La teva "cursa de números" demà la poso en pràctica amb els meus ;-) segur que els encantarà!

    ResponElimina



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter

Seguidors

Google+ Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs