search

                               

Content

EL LLOP QUE MENJAVA NOMS





LLENGUATGE VERBAL. RECONEIXEMENT DEL NOM PROPI

Agrupament/sessió
Lectoescriptura.
Mig grup (desdoblament).

Material 
• Targetes plastificades amb el nom dels nens
•Corona de llop
•Pissarres individuals i retoladors veleda 

Altres
Treballem en sessions específiques de lectoescriptura. Dos cops per setmana desdoblant el grup; l'altre mig grup fa psicomotricitat. Per organitzar-nos així comptem amb la mestra de reforç.

Objectius 
• Familiaritzar-se amb el nom propi i el dels companys. 
• Practicar l'escriptura del nom propi. 

Descripció de l’activitat 

Una nova activitat per aprendre el nom propi.

Comencem la sessió asseguts en rotllana. Els mostro les targetes dels noms i repassem el nom de tots el que som a la classe: "de qui és aquest nom?", "qui deu començar amb aquesta lletra (ensenyo només la inicial)?"...
Els entrego a cada nen, se'ls miren, comproven que és el seu. Els tornem al centre de la rotllana, els barrejo i, per torns, van sortint a buscar el seu.
És una petita estona per familiaritzar-se amb el nom propi.





L'activitat comença quan els presento el Llop "Menja-noms", que com el seu nom indica és un llop terrible què li agrada menjar-se els noms dels nens. La única manera de protegir-se d'ell és arribar abans que ell i arrabassar-li el nom.

El llop és una corona amb cara de llop. Me la poso i teatralitzo que sóc el Llop "Menja-noms" i tinc mooolta gana de menjar-me el nom de... la Marina. Mentre vaig a buscar aquest nom la Marina haurà de córrer a salvar el seu nom: l'ha de trobar entre els del grup i quedar-se'l.   Uf! S'ha salvat pels pèls.

Repetim unes quantes vegades. Al primer moment els costa però s'habituen ràpidament i com que ja fa uns dies que hem fet activitats amb els seus noms ja comencen a reconèixer-los i sempre el troben abans que el llop se'ls mengi.

Els agrada molt i es passa una estona de nervis i rialles a la classe. Després em demanen de jugar ells tots sols.

Després del joc ve el moment d'escriure. Col·loco els cartronets a taula, van a seure allà on hi ha el seu nom i el practiquen copiant-lo a la pissarreta algunes vegades mirant el model.








És fantastic quan s'ajuden espontàniament.










2 comentaris:

  1. Hola Marta tens un bloc molt maco i endreçat. Felicitats!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mònica! Saps que em fa molt il·lusió el teu comentari? M'importava molt que el blog tingués una aparença polida i endreçada i m'agrada que sigui una qualitat valorada pels que us passeu per aquí. :-)
      Gràcies i una abraçada!

      Elimina



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Google+ Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs