LLENGUATGE ORAL. ENDEVINAR ANIMALS PER DEDUCCIÓ
Agrupament/sessió
Jocs de llenguatge.
Gran grup.
Material
• Puzzle d'animals (pot ser qualsevol altre joc amb personatges diferents, joc de cartes, etc)
Altres
Jocs de llenguatge.
Gran grup.
Material
• Puzzle d'animals (pot ser qualsevol altre joc amb personatges diferents, joc de cartes, etc)
Altres
Objectius
•Adonar-se dels atributs que diferencien els animals
•Ser capaç de preguntar per aquests atributs i no dir directament l'animal
•Entendre que s'eliminaran els animals que responen negativament la pregunta
Descripció de l’activitat
En un racó de la classe he trobat uns encaixos vells que els nens no tenien gaire en compte. No és que siguin especialment bonics però de seguida m'ha vingut al cap que podíem fer-los servir com una mena de "Qui és qui?" i que ens anirien molt bé per treballar la descripció dels animals i pensar en les característiques que els defineixen. De fet, tinc la sensació que a P4 són més capaços de veure diferències entre animals que entre persones (com en el clàssic "Qui és qui?").
Monto l'escenari i escric el nom d'un animal sense que el vegin:
Els proposo un joc de preguntes per endevinar l'animal que jo em pensi. No poden demanar-me directament pel nom de l'animal sinó que han de fer preguntes generals, com ara: "té cua?, "té banyes?", "té 4 potes?", "vola?", "és de color marró?"...
Les primeres preguntes costen perquè em diuen el nom de l'animal que més els agrada: "És el lleó?", "És l'elefant?"... Però poc a poc van generalitzant les preguntes.
Els costa d'entendre perquè girem els animals que hem dit que no complien aquella condició però els ho explico.
A cada pregunta eliminem alguns animals. Finalment només en queda un. Quan els ho descobreixo, es meravellen d'haver-ho encertat!
Un voluntari surt a copiar el nom de l'animal a la pissarra.
També es pot fer, en comptes d'escriure el nom de l'animal, quel la mestra dibuixi l'animal, així els nens que no saben llegir encara es podràn convéncer a primer cop d'ull.
•Adonar-se dels atributs que diferencien els animals
•Ser capaç de preguntar per aquests atributs i no dir directament l'animal
•Entendre que s'eliminaran els animals que responen negativament la pregunta
Descripció de l’activitat
En un racó de la classe he trobat uns encaixos vells que els nens no tenien gaire en compte. No és que siguin especialment bonics però de seguida m'ha vingut al cap que podíem fer-los servir com una mena de "Qui és qui?" i que ens anirien molt bé per treballar la descripció dels animals i pensar en les característiques que els defineixen. De fet, tinc la sensació que a P4 són més capaços de veure diferències entre animals que entre persones (com en el clàssic "Qui és qui?").
Monto l'escenari i escric el nom d'un animal sense que el vegin:
Els proposo un joc de preguntes per endevinar l'animal que jo em pensi. No poden demanar-me directament pel nom de l'animal sinó que han de fer preguntes generals, com ara: "té cua?, "té banyes?", "té 4 potes?", "vola?", "és de color marró?"...
Les primeres preguntes costen perquè em diuen el nom de l'animal que més els agrada: "És el lleó?", "És l'elefant?"... Però poc a poc van generalitzant les preguntes.
Els costa d'entendre perquè girem els animals que hem dit que no complien aquella condició però els ho explico.
A cada pregunta eliminem alguns animals. Finalment només en queda un. Quan els ho descobreixo, es meravellen d'haver-ho encertat!
Un voluntari surt a copiar el nom de l'animal a la pissarra.
També es pot fer, en comptes d'escriure el nom de l'animal, quel la mestra dibuixi l'animal, així els nens que no saben llegir encara es podràn convéncer a primer cop d'ull.
Estàs en Qui és qui?→ Llengua P4. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada