RACÓ DE PLÀSTICA. AQUAREL·LA SOBRE PAPER ARRUGAT
Agrupament/sessió
Racó de plàstica
En parelles.
Material
• Aquarel·les fosques (o bé tinta líquida o bé tèmpera aigualida)
• Fulls blancs de rebuig (o bé, paper gruixut per pintura).
Altres
Racó de plàstica
En parelles.
Material
• Aquarel·les fosques (o bé tinta líquida o bé tèmpera aigualida)
• Fulls blancs de rebuig (o bé, paper gruixut per pintura).
Altres
Objectius
• Descobrir nous suports de treball fent plàstica.
• Experimentar amb el volum.
• Pintar amb aquarel·les.
• Descobrir el vessant estètic d'objectes que aparentment no el tenen.
Descripció de l’activitat
Activitat de pintura per al racó de plàstica de l'aula de 4 anys. Es tracta d'una proposta recollida al blog buggy and buddy i resulta tan sencilla com sorprenent. El resultat simplement enamora i la realització atrapa.
La idea és :
Aprofitem fulls de rebuig sortits de la fotocopiadora escolar, els arruguem fent una bola o paperot, els fem una primera aiguada amb aquarel·la cobrint-los completament, els despleguem i observem.
Apareixen taques blanques allà on no ens esperàvem. Com pot ser?
Tornem a arrugar i fer una bola procurant que el que queda a la vista sigui paper blanc, tornem a fer unes pinzellades fins pintar tota la bola. Consigna: tota la bola ben pintada! aquesta vegada segur que no ens deixem cap trosset sense pintar.
Novament, quan aplanem el paper està ple d'espais sense pintar (sembla impossible... si l'haviem pintat tot!).
Fem per tercera vegada una bola amb el màxim de blanc a la superfície. Tercera passada de pinzell i barreja de colors i...
...no ho hem aconseguit però els resultats espectaculars!
Hem utilitzat papers de fotocòpia però resulten una mica delicats i s'acaben estovant i trencant. Si es prefereix, es pot provar amb paper més gruixut, el de dibuix que tenim a les escoles aguanta molt millor les tres passades d'aquarel·la. Tot i així, si volem ser fidels a la filosofia del reciclatge, donem una segona oportunitat a paperots que llençaríem!
En tot cas la tècnica resulta d'allò més motivadora perquè als nens no deixa de sorprendre'ls que, en obrir la bola una vegada i una altra, la pintura no estigui allà on ells esperàven. Realment fa replantejar els esquemes sobre l'espai i el volum dels objectes.
Podem veure el procés en el següent video de Chelsey, l'autora de buggy and buddy
.
• Descobrir nous suports de treball fent plàstica.
• Experimentar amb el volum.
• Pintar amb aquarel·les.
• Descobrir el vessant estètic d'objectes que aparentment no el tenen.
Descripció de l’activitat
Activitat de pintura per al racó de plàstica de l'aula de 4 anys. Es tracta d'una proposta recollida al blog buggy and buddy i resulta tan sencilla com sorprenent. El resultat simplement enamora i la realització atrapa.
La idea és :
Aprofitem fulls de rebuig sortits de la fotocopiadora escolar, els arruguem fent una bola o paperot, els fem una primera aiguada amb aquarel·la cobrint-los completament, els despleguem i observem.
Apareixen taques blanques allà on no ens esperàvem. Com pot ser?
Tornem a arrugar i fer una bola procurant que el que queda a la vista sigui paper blanc, tornem a fer unes pinzellades fins pintar tota la bola. Consigna: tota la bola ben pintada! aquesta vegada segur que no ens deixem cap trosset sense pintar.
Novament, quan aplanem el paper està ple d'espais sense pintar (sembla impossible... si l'haviem pintat tot!).
Fem per tercera vegada una bola amb el màxim de blanc a la superfície. Tercera passada de pinzell i barreja de colors i...
...no ho hem aconseguit però els resultats espectaculars!
Hem utilitzat papers de fotocòpia però resulten una mica delicats i s'acaben estovant i trencant. Si es prefereix, es pot provar amb paper més gruixut, el de dibuix que tenim a les escoles aguanta molt millor les tres passades d'aquarel·la. Tot i així, si volem ser fidels a la filosofia del reciclatge, donem una segona oportunitat a paperots que llençaríem!
En tot cas la tècnica resulta d'allò més motivadora perquè als nens no deixa de sorprendre'ls que, en obrir la bola una vegada i una altra, la pintura no estigui allà on ells esperàven. Realment fa replantejar els esquemes sobre l'espai i el volum dels objectes.
Podem veure el procés en el següent video de Chelsey, l'autora de buggy and buddy
.
Estàs en Segona oportunitat o pintar un paperot (P4)→ Racó de plàstica. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada