search

                               

Content

EL POT DE L' "A"


LECTOESCRIPTURA. CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA.

Agrupament/sessió
Jocs col·lectius de lectoescriptura.
Mig grup (desdoblament).


Material 
• Un pot amb tapa.
• Objectes el nom dels quals tingui el so A.

Altres


Objectius 
• Desenvolupar la consciència fonològica.
• Discriminar auditivament el so "A" en una paraula oral.
• Classificar paraules fonèticament.

Descripció de l’activitat 
Aquesta és una proposta lúdica de consciència fonològica que consisteix en un joc per descobrir sons en les paraules. Pensar el nom d'un objecte, pronunciar-lo en veu alta si cal, i identificar si conté un determinat so, i fins i tot, en quin lloc de la paraula està: al principi, al final, pel mig... un bon exercici de discriminació auditiva.

És una activitat molt enriquidora ja que els alumnes hi participen en tot moment, individualment, fent la seva aportació i, col·lectivament, valorant les aportacions dels altres. Per tant, treballen la consciència fonològica tant quan busquen un objecte com quan es fan les comprovacions en comú amb els companys.

1. Cal preparar una col·lecció d'objectes de la classe (la prepara la mestra i s'assegura que n'hi hagi que tinguin el so "A" i que no el tinguin).
Es presenta el pot als alumnes i es pregunta per què hi deu haver una "A" a la tapa.
Després de les suposicions s'explica l'activitat:
"Ficarem dins del pot de l' "A" únicament els objectes que tinguin el so A".





2. Primer realitzem una activitat introductòria amb altres paraules que siguin molt significatives, com per exemple, el nom propi.. Cada alumne, per torns, oralment, fa notar als altres si el seu nom té el so A o no. A continuació, ho comprova amb l'etiqueta de passar llista i la fica dins del pot.





3. Passem a valorar, un a un, els objectes de la col·lecció i els classifiquem auditivament, segons tenen el so "A".





4. Finalment, els alumnes que el seu nom no tenia la lletra i so  "A" surten de cacera per la classe a buscar algun objecte que si que el contingui.





5.El resultat és el del pot de l' "A" tot ple d'objectes. Ha estat un treball adient i motivador. 
Com a cloenda hem escrit en un paper el nom de tres dels objectes del pot (uns de ben senzills). Escriptura lliure.



Val la pena repetir-ho amb altres sons i treballar-ho periòdicament..






Estàs en El pot de l' "A"→ Llengua P4.  Torna a Inici

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs