MOTRICITAT FINA. RACONS A P3. ACOSTUMAR-SE AL TREBALL AUTÒNOM
Agrupament/sessió
Racó de motricitat fina.
5/6 alumnes
Material
• Safata de plàstic.
• 6 gotets de plàstic.
• 2 paquets d'arròs.
• 1 pot de perles petites per fer collarets.
• 1 paquet de palets per fer aperitius.
• 1 bola de plastilina.
Altres
Racó de motricitat fina.
5/6 alumnes
Material
• Safata de plàstic.
• 6 gotets de plàstic.
• 2 paquets d'arròs.
• 1 pot de perles petites per fer collarets.
• 1 paquet de palets per fer aperitius.
• 1 bola de plastilina.
Altres
Objectius
• Exercitar la coordinació òculo motriu.
• Exercitar la motricitat dels dits i realitzar la pinça.
• Treballar amb concentració i precisió fins al final de la tasca.
• Habituar-se a la dinàmica del treball en petit grup autònom al racó.
Descripció de l’activitat
Activitat de precisió i motricitat fina per realitzar autònomament al racó de l'aula de 3 anys.
En les sessions del primer trimestre (he programat aquesta activitat una vegada al mes) els alumnes aprenen a enfilar perletes en un palet petit, d'aquells de fer aperitius, i construeixen petites broquetes colorides. Treballen sense cap consigna especial de color o seqüència específica, simplement per practicar la manipuació del material, seguir el procediment de destriar les perles de la barreja d'arròs i perles de la safata, enfilar-les sense que caiguin per terra i aprendre a fer una tanca amb una boleta de plastilina.
El material que es necessita és el següent:
Per començar han d'omplir el seu got amb les perletes que triïn (aquí hi ha un treball interessant d'exercitació de la pinça índex-polze).
I a continuació fabricar les broquetes:
En realitat, com que a l'aula de P3 comptem amb l'assistència d'una TEI ens hem assegurat que les primeres vegades, aquesta, pugui ajudar els nens al moment de tancar la broqueta amb la boleta de plastilina. Posteriorment, quan els alumnes han entès la necessitat d'assegurar que la broqueta quedi segellada, ho fan tot sols força bé.
Per al segon trimestre, tinc la intenció de repetir l'ús d'aquest material. Serà un moment en que els nens ja estaran força familiaritzats amb les seriacions de dos colors amb diferents materials -les hem practicat de diverses maneres en gran grup durant el primer trimestre-, i els proposaré aleshores que destriin perles de dos colors.
El propòsit és que elaborin seriacions d'aquests dos colors a la broqueta. Espero comptar-hi novament amb la col·laboració inestimable de la TEI fins que n'interioritzin la realització.
Mentrestant, aquí deixo unes imatges dels nens treballant al racó a finals del primer trimestre:
.
• Exercitar la coordinació òculo motriu.
• Exercitar la motricitat dels dits i realitzar la pinça.
• Treballar amb concentració i precisió fins al final de la tasca.
• Habituar-se a la dinàmica del treball en petit grup autònom al racó.
Descripció de l’activitat
Activitat de precisió i motricitat fina per realitzar autònomament al racó de l'aula de 3 anys.
En les sessions del primer trimestre (he programat aquesta activitat una vegada al mes) els alumnes aprenen a enfilar perletes en un palet petit, d'aquells de fer aperitius, i construeixen petites broquetes colorides. Treballen sense cap consigna especial de color o seqüència específica, simplement per practicar la manipuació del material, seguir el procediment de destriar les perles de la barreja d'arròs i perles de la safata, enfilar-les sense que caiguin per terra i aprendre a fer una tanca amb una boleta de plastilina.
El material que es necessita és el següent:
Per començar han d'omplir el seu got amb les perletes que triïn (aquí hi ha un treball interessant d'exercitació de la pinça índex-polze).
I a continuació fabricar les broquetes:
En realitat, com que a l'aula de P3 comptem amb l'assistència d'una TEI ens hem assegurat que les primeres vegades, aquesta, pugui ajudar els nens al moment de tancar la broqueta amb la boleta de plastilina. Posteriorment, quan els alumnes han entès la necessitat d'assegurar que la broqueta quedi segellada, ho fan tot sols força bé.
Per al segon trimestre, tinc la intenció de repetir l'ús d'aquest material. Serà un moment en que els nens ja estaran força familiaritzats amb les seriacions de dos colors amb diferents materials -les hem practicat de diverses maneres en gran grup durant el primer trimestre-, i els proposaré aleshores que destriin perles de dos colors.
El propòsit és que elaborin seriacions d'aquests dos colors a la broqueta. Espero comptar-hi novament amb la col·laboració inestimable de la TEI fins que n'interioritzin la realització.
Mentrestant, aquí deixo unes imatges dels nens treballant al racó a finals del primer trimestre:
.
Estàs en Mini broquetes per a mans petites (P3). Torna a Inici
Muy graciosos y concentrados haciendo la actividad.
ResponEliminaFeliz Año Nuevo.
Hola Blanca, muchas gracias! Y feliz año nuevo para ti también!!! :-)
EliminaUnes broquetes super divertides !!!
ResponEliminaCom que als Reis MAgs se'ls gira feina ja han passat per Petit món i t'han deixat un regalet http://petitmonblogger.blogspot.com.es/2016/01/premi-bor-litarcihis-blogger.html, espero que t'agradi.
Tonets
Moltíssimes gràcies Anna! Sempre és bonic començar l'any amb un regalet-blogger ;-)
EliminaGràcies per pensar en TresQuatreiCinc. Una abraçada!