search

                               

Content

UN VAIXELL CARREGAT DE...


LLENGUA ESCRITA. DISCRIMINACIÓ AUDITIVA DE LA SÍL·LABA INICIAL. ESCRIPTURA DE PARAULES.


Agrupament/sessió
Mig grup.
Sessió de lectoescriptura (desdoblament) 

Material 
• Vaixell (pot ser dibuixat a la pissarra)
• Conjunt de targetes amb fotografies d'objectes que comencen per la mateixa síl·laba.
• Fitxa de treball.

Altres


Objectius 
•Familiaritzar-se amb l'anàlisi sil·làbic de les paraules.
•Identificar les síl·labes de paraules conegudes.
•Descobrir l'element comú d'un grup de paraules.
•Escriure paraules (copiant o lliurement)

Activitat de lectoescriptura.
Sessió de treball de lectoescriptura a partir del conegut joc de llenguatge "Ha arribat un vaixell carregat de..." En la versió oral es tria una lletra inicial i els jugadors pensen un objecte que podria carregar-se al vaixell que comenci per aquella inicial.
En aquesta ocasió l'he adaptat a la classe i l'he plantejat amb paraules seleccionades per mi i amb material de suport per tal de centrar l'atenció en l'anàlisi de les síl·labes de les paraules, especialment la primera síl·laba.

Desenvolupament
Presento el material a la rotllana:




Per començar els poso en situació i explico l'objectiu del joc: Al port ha arribat un vaixell ple de càrrega però en aquest cas no sabem què hi porta. Només els comento que totes les coses que transporta el vaixell són de la mateixa "família" i que ens hi haurem de fixar bé per endevinar de què es tracta i quina és aquesta càrrega.

Enganxo el vaixell a la pissarra i totes les targetes cap per avall.
Per torns surten voluntaris a triar una targeta, descobrir la imatge i escriure'n el nom.





És molt important reforçar oralment el treball sistemàtic que estem fent aquest curs: pensar el nom a escriure, segmentar-lo en síl·labes i analitzar les lletres que formen cada síl·laba.
És un treball que verbalitzem entre tots a la rotllana perquè es vagi interioritzant aquest procés d'anàlisi, que ja és més complex que el de discriminar auditivament el que se sent en dir una paraula. Es tracta d'anar prenent consciència que el es sent en "un cop de veu" o síl·laba es representa quasi sempre per més d'una lletra.

És el moment de comprovar què ha escrit el company, veure si hi falten lletres, si hi ha errors, si s'està d'acord, d'oferir-li ajut...

Tan bon punt elaborada la llista per escrit, es fa molt evident que totes les paraules comencen igual: 
  • CADIRA
  • CALAVERA
  • CARRETÓ
  • CAMIÓ
  • CARRETERA
  • CAVALL
  • ...
I encara hi ha temps per pensar altres paraules que comencen per "CA" que podrien estar dins del vaixell.

En acabar l'estona del joc en comú, és l'hora de seure a taula i que els alumnes realitzin la fitxa de treball. 




En aquesta tasca han d'escriure, copiant o escrivint lliurement, una llista de tota la càrrega del  vaixell en un petit full de format allargat i l'enganxen a la fitxa, sota el vaixell.






I aquests són els treballs finals:











Estàs en Un vaixell carregat de...  (P5)→ Llengua P5.  Torna a Inici

6 comentaris:

  1. Han escrito muchas..... tienes que estar contenta....
    Un besico

    ResponElimina
  2. Pues si, fue muy bien la actividad. Pensé que se cansarían de tantas palabras pero logré engañarlos y ni se quejaron, jejeje
    Aunque creo que el éxito de estas actividades es que las hago solo con la mitad de la clase (mientras la otra mitad esta haciendo psicomotricidad) y el ambiente es muy relajado, favorable y los niños dan mucho más de si.
    Un saludo, Blanca! :-)

    ResponElimina
  3. jajajaj, madre mía la de carga que llevan!!! jajaja. Buena idea, eres una mina. un beso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bueno... es el juego de siempre pero con el trabajillo de preparar las targetas ;-) y salió muy bien. Gracias por tu comentario, Blanca!
      Un abrazo.

      Elimina
  4. Chica que te voy a decir... me gustan las ideas, las actividades, tu blog el formato, como lo planteas, etc... qué gusto darse una vuelta por aquí. Genial y me las guardo todas para cinco años

    ResponElimina
  5. Me voy a sonrojar y todo! jijiji, pero te agradezco muchísimo el comentario, Miren.
    Cuando empecé estaba muy insegura y más por la sensación de que tampoco ofrezco nada del otro mundo ni nada que los demás no hagan. Pero si que me gustaria transmitir que son actividades vividas intensamente por los niños y por mi, claro (que me rio un montón con ellos y sus ocurrencias). Y si a los que seguís el blog os gustan, es la mejor recompensa. :-)
    Un abrazo!

    ResponElimina



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs