RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE. LECTURA DE PARAULES I FRASES SIMPLES.
Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
•Fitxa de treball i llapis. (català) / (castellano)
•Carpeta amb clip per subjectar la fitxa.
Altres
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
•Fitxa de treball i llapis. (català) / (castellano)
•Carpeta amb clip per subjectar la fitxa.
Altres
Objectius
•Exercitar-se en la lectura de paraules.
•Gaudir d'una situació significativa de lectura de paraules (amb l'objectiu d'identificar uns objectes i trobar-los)
•Escriptura lliure de paraules.
Aquesta és una idea que vaig trobar fa temps en l'interessant blog Encenent la imaginació. La seva autora, l'Àngela, ha creat una sèrie d'activitats del tipus "busca i troba" per fer en família amb els seus fills (n'hi ha de molts tipus: de "llegir i escriure", "olfactives", "sonores", de "colors i tresors"... no deixeu de llegir-les!). Totes són molt originals però n'hi ha una que trobo que és ideal per posar-la al racó de llegir i escriure a la classe de P5 i convertir-la en "Busca i troba... a la classe!".
Descripció de l’activitat
Activitat de lectura per al tercer trimestre de P5. Quan els nens ja tenen força capacitat d'identificar i llegir paraules.
Consisteix a oferir-los una llista d'objectes que han de buscar per la classe. Tan bon punt els van trobant, els han de portar al racó (perquè la mestra en pugui fer la revisió final) i els han de marcar a la llista.
És important, per motivar els alumnes, cuidar els detalls: estaria bé fer un plantejament "en moviment", és a dir, que els nens que treballen al racó puguin desplaçar-se per la classe a la recerca d'objectes indicats a la llista.
Una altra cosa que els encanta és tenir una carpeta amb clip per imitar les feines de les persones grans. Armats amb aquest estri de seguida es veuen com a... eficients mossos de magatzem, per exemple!. El disseny de la fitxa, que sigui atractiu i clar (amb caselles per fer-hi una creueta als objectes trobats).
Amb aquestes premisses, disposarem el racó amb el següent material:
Carpeta amb clip, fitxa de treball (com un qüestionari per llegir i marcar els objectes trobats) i un llapis.
I mans a l'obra!:
El que segueix és ben senzill: posar-se d'acord, ajudar-se a desxifrar alguna paraula que un no entengui, anar junts a buscar l'objecte en qüestió i marcar-lo a la llista.
Per acabar l'activitat, a la fitxa es demana quin ha estat l'objecte més difícil de trobar: fan una petita feina d'escriure.
El resultat ha estat que han llegit un munt de paraules sense ni adonar-se'n, cosa impensable si els hagués cridat d'un en un a la meva taula a llegir "què diu aquí?"...
Feu la prova!
•Exercitar-se en la lectura de paraules.
•Gaudir d'una situació significativa de lectura de paraules (amb l'objectiu d'identificar uns objectes i trobar-los)
•Escriptura lliure de paraules.
Aquesta és una idea que vaig trobar fa temps en l'interessant blog Encenent la imaginació. La seva autora, l'Àngela, ha creat una sèrie d'activitats del tipus "busca i troba" per fer en família amb els seus fills (n'hi ha de molts tipus: de "llegir i escriure", "olfactives", "sonores", de "colors i tresors"... no deixeu de llegir-les!). Totes són molt originals però n'hi ha una que trobo que és ideal per posar-la al racó de llegir i escriure a la classe de P5 i convertir-la en "Busca i troba... a la classe!".
Descripció de l’activitat
Activitat de lectura per al tercer trimestre de P5. Quan els nens ja tenen força capacitat d'identificar i llegir paraules.
Consisteix a oferir-los una llista d'objectes que han de buscar per la classe. Tan bon punt els van trobant, els han de portar al racó (perquè la mestra en pugui fer la revisió final) i els han de marcar a la llista.
És important, per motivar els alumnes, cuidar els detalls: estaria bé fer un plantejament "en moviment", és a dir, que els nens que treballen al racó puguin desplaçar-se per la classe a la recerca d'objectes indicats a la llista.
Una altra cosa que els encanta és tenir una carpeta amb clip per imitar les feines de les persones grans. Armats amb aquest estri de seguida es veuen com a... eficients mossos de magatzem, per exemple!. El disseny de la fitxa, que sigui atractiu i clar (amb caselles per fer-hi una creueta als objectes trobats).
Amb aquestes premisses, disposarem el racó amb el següent material:
Carpeta amb clip, fitxa de treball (com un qüestionari per llegir i marcar els objectes trobats) i un llapis.
I mans a l'obra!:
El que segueix és ben senzill: posar-se d'acord, ajudar-se a desxifrar alguna paraula que un no entengui, anar junts a buscar l'objecte en qüestió i marcar-lo a la llista.
Per acabar l'activitat, a la fitxa es demana quin ha estat l'objecte més difícil de trobar: fan una petita feina d'escriure.
El resultat ha estat que han llegit un munt de paraules sense ni adonar-se'n, cosa impensable si els hagués cridat d'un en un a la meva taula a llegir "què diu aquí?"...
Feu la prova!
Estàs en "Busca i troba"... a la classe (P5) → Racó de llegir i escriure. Torna a Inici
Que bé! M'encanta, trobo que has recollit la proposta i l'has traslladat a la classe convertint la proposta en un petit i divertit repte. M'agrada molt! A més, sembla que s'ho van passar d'allò més bé! Fantàstic!
ResponEliminaMoltes abraçades!
Gràcies Àngela! Des del primer moment que vaig veure el teu post vaig pensar que el faria a classe en els racons autònoms i va funcionar suuuuuper bé.
EliminaFelicitats pel teu blog, que segueixo de ben a prop ;-)
Una abraçada!
Me encanta que los niños vayan colocando la cruz....
ResponEliminaUn besico
Pues sí... es una lista para ir tachando. Les hace mucha gracia pasearse por la clase con la carpeta y el lápiz.
EliminaUn saludo, Blanca!
Hola Marta!
ResponEliminaQuines idees més genials que portes a l'aula.
Et faria res penjar el material perquè el puguem adaptar?
Moltes gràcies,
Txell
Hola Txell. Ja ho he actualitzat! En català i castellà.
EliminaResulta que he penjat els Pdf i no he guardat els "word". Però si els converteixes online sí podràs adaptar-los.
Espero que et serveixin.
Una abraçada i m'alegro que t'agradi! :-)