LLENGUA ESCRITA. DESCRIPCIÓ DE PERSONATGES I ESCRIPTURA DE PARAULES.
Agrupament/sessió
Mig grup.
Sessió de lectoescriptura (desdoblament)
Material
• Joc de cartes Mistiboo, Djeco
• Fitxa de treball
Altres
Mig grup.
Sessió de lectoescriptura (desdoblament)
Material
• Joc de cartes Mistiboo, Djeco
• Fitxa de treball
Altres
Objectius
•Partir d'una situació lúdica per treballar el codi escrit.
•Aprendre a donar més informacions dels objectes o personatges (adjectius)
•Escriure paraules (copiant o lliurement)
Activitat de lectoescriptura.
Aquest curs hem plantejat les sessions de lectoescriptura de manera que 1 cop a la setmana treballem només amb mig grup d'alumnes. El fet de tenir un grup reduït ens proporciona un ambient molt més tranquil a la classe, la possibilitat d'adaptar-nos millor als ritmes individuals i focalitzar més l'atenció en grup cap a l'activitat que tenim entre mans.
L'estructura de les sessions és bàsicament: presentació del material o activitat (expliquem bé el vocabulari), realització del joc o activitat en si i, realització d'un treball escrit (còpia de paraules, escriptura lliure de paraules, escriptura de frases... depenent del nivell en què es trobi cada nen).
Desenvolupament
El joc. En aquesta ocasió he descobert un joc de cartes molt motivador que es pot lligar molt adientment amb la tardor i la cel·lebració de Halloween.
(He de dir que a mi personalment Halloween em resulta una tradició aliena i em molesta que hagi mig substituit i diluit les nostres festes típiques de tardor. Però també és cert que als nens els encanta, i el mes d'octubre inunden la classe de rampoines, xuxes o contes relacionats amb monstres i carbasses. Així que... val la pena tirar del seu potencial motivador i aprofitar-lo a la classe per fer treballar els nostres alumnes)
MISTIBOO és un joc de cartes de monstres que juga amb la por i la foscor. Són cartes de fons negre i pintura fluorescent que si es carreguen de llum brillen en la foscor.
Es reparteixen les cartes i els jugadors han de robar una de les cartes del veí per formar parelles. L'objectiu és acabar la partida i no tenir la carta del gat negre, en Mistiboo! Qui la té ha perdut.
A la classe, amb 12 o 13 nens ho hem plantejat com un joc de memory que ha resultat molt motivador i ha donat lloc a moltes converses sobre la por.
El treball de llengua escrita. Quan hem acabat les partides (tenien set de monstres!!!!) hem decidit el nom dels dibuixos i personatges i hem confegit una llista a la pissarra de totes les coses que fan moooolta por.
És una bona activitat per treballar les paraules i els adjectius. Jugàvem a dir com era el personatge o dibuix:
Ha sigut molt enriquidor.
Hem aprofitat per separar síl·labes (cops de veu), discriminar el so dels fonemes, en fí, exercitar estratègies que ens permetran anar aprenent el mecanisme del codi escrit.
Finalment a taula hem fet una fitxa que tenia fotocopiat en Mistiboo i hem escrit o copiat unes quantes paraules relacionades amb la por.
És l'octubre, inicis de P5, hem jugat i rigut molt amb la por, però la por dels monstres. La por d'escriure l'hem feta fora!
•Partir d'una situació lúdica per treballar el codi escrit.
•Aprendre a donar més informacions dels objectes o personatges (adjectius)
•Escriure paraules (copiant o lliurement)
Activitat de lectoescriptura.
Aquest curs hem plantejat les sessions de lectoescriptura de manera que 1 cop a la setmana treballem només amb mig grup d'alumnes. El fet de tenir un grup reduït ens proporciona un ambient molt més tranquil a la classe, la possibilitat d'adaptar-nos millor als ritmes individuals i focalitzar més l'atenció en grup cap a l'activitat que tenim entre mans.
L'estructura de les sessions és bàsicament: presentació del material o activitat (expliquem bé el vocabulari), realització del joc o activitat en si i, realització d'un treball escrit (còpia de paraules, escriptura lliure de paraules, escriptura de frases... depenent del nivell en què es trobi cada nen).
Desenvolupament
El joc. En aquesta ocasió he descobert un joc de cartes molt motivador que es pot lligar molt adientment amb la tardor i la cel·lebració de Halloween.
(He de dir que a mi personalment Halloween em resulta una tradició aliena i em molesta que hagi mig substituit i diluit les nostres festes típiques de tardor. Però també és cert que als nens els encanta, i el mes d'octubre inunden la classe de rampoines, xuxes o contes relacionats amb monstres i carbasses. Així que... val la pena tirar del seu potencial motivador i aprofitar-lo a la classe per fer treballar els nostres alumnes)
MISTIBOO és un joc de cartes de monstres que juga amb la por i la foscor. Són cartes de fons negre i pintura fluorescent que si es carreguen de llum brillen en la foscor.
Es reparteixen les cartes i els jugadors han de robar una de les cartes del veí per formar parelles. L'objectiu és acabar la partida i no tenir la carta del gat negre, en Mistiboo! Qui la té ha perdut.
El treball de llengua escrita. Quan hem acabat les partides (tenien set de monstres!!!!) hem decidit el nom dels dibuixos i personatges i hem confegit una llista a la pissarra de totes les coses que fan moooolta por.
És una bona activitat per treballar les paraules i els adjectius. Jugàvem a dir com era el personatge o dibuix:
- Bruixa → voladora
- Carbasses → dolentes
- Rates → verinoses
- Poció → màgica
- Esquelet → de la mort
- Mussol → de la nit
- Cementiri → terrorífic...
Ha sigut molt enriquidor.
Hem aprofitat per separar síl·labes (cops de veu), discriminar el so dels fonemes, en fí, exercitar estratègies que ens permetran anar aprenent el mecanisme del codi escrit.
Finalment a taula hem fet una fitxa que tenia fotocopiat en Mistiboo i hem escrit o copiat unes quantes paraules relacionades amb la por.
És l'octubre, inicis de P5, hem jugat i rigut molt amb la por, però la por dels monstres. La por d'escriure l'hem feta fora!
Estàs en Escrivim amb Mistiboo→ Llengua P5. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada