RACÓ DE PLÀSTICA. GRAFISME DISCONTINU
Agrupament/sessió
Racó de plàstica.
En parella.
Material
• Sobre de paper per embolicar l'àlbum del trimestre.
• Tèmpera escolar.
• Pinzells.
Altres
Aquesta activitat pot realitzar-se també al racó de traç.
Racó de plàstica.
En parella.
Material
• Sobre de paper per embolicar l'àlbum del trimestre.
• Tèmpera escolar.
• Pinzells.
Altres
Aquesta activitat pot realitzar-se també al racó de traç.
Objectius
• Afinar la precisió de la tècnica de la pintura amb tèmpera i pinzell.
• Avançar en el control del moviment: iniciar i aturar el traç a voluntat.
• Gaudir de la creació d'un gargot de colors per decorar un treball.
• Treballar amb cura i polidesa al racó.
Descripció de l’activitat
• Afinar la precisió de la tècnica de la pintura amb tèmpera i pinzell.
• Avançar en el control del moviment: iniciar i aturar el traç a voluntat.
• Gaudir de la creació d'un gargot de colors per decorar un treball.
• Treballar amb cura i polidesa al racó.
Descripció de l’activitat
Segons informa la wikipèdia (si, ho reconec, no és una font gaire rigorosa però per l'ocasió a mi em resulta molt pràctica) un doodle, paraula anglesa que equival a gargot, és un dibuix de qualsevol cosa, concreta o abstracta que es fa mentre un està ocupat amb una cosa i es distreu o quan un s'avorreix.
M'agrada molt aquesta imatge de gargot i me l'imagino com un traç que s'inicia en un punt, va creixent, s'entortolliga sobre si mateix i aconsegueix escapar fugint del seu propi embolic. Em fa pensar en un artista que vaig descobrir per internet, Jeff Perrott, i la seva obra realitzada a base de traços de diferents colors.
Del creuament d'aquestes dues idees surt l'activitat que aquí proposo:
Jeff Perrott: RW5 (PAPILLON). 2010 |
Del creuament d'aquestes dues idees surt l'activitat que aquí proposo:
Fem un doodle, de colors, per decorar el sobre que embolica els treballs del 3r trimestre de P5!
Amb la diferència que aquí no hi haurà ningú que es pugui distreure fent una altra cosa sinó que cal estar molt concentrats.
La premissa és iniciar un camí des d'un lateral qualsevol del sobre i fer-lo crèixer al llarg de la plana, fer-li tantes voltes com es vulgui i, finalment, fer-lo sortir per un altre extrem triat. Ara bé, no pot ser un camí seguit. Cal fer petits trossets, aturar-se, netejar el pinzell, i reprendre el camí amb un altre segment d'un altre color. El resultat final és un llarg grafisme discontinu, no en el traç, sinó en el color.
Es necessita el sobre de paper o suport , pinzell de gruix mig o tirant a fi, tèmperes de diferents colors i aigua i un drap per netejar les restes de pintura.
Es necessita el sobre de paper o suport , pinzell de gruix mig o tirant a fi, tèmperes de diferents colors i aigua i un drap per netejar les restes de pintura.
Sembla un treball senzill, i ho és a aquestes alçades de curs, perquè els nens han tingut moltíssimes ocasions de pintar amb tèmperes. Però requereix un esforç de concentració, domini del traç i els estris, cura i polidesa en la manipulació de la pintura i l'aigua i, sobretot, ganes de gaudir amb la creació i les capacitats expressives de cadascú.
Els treballs han quedat molt i molt atractius visualment:
Jo ho veig com un preciós embolcall, just el que es mereix l'àlbum de treballs d'aquest trimestre.
Estàs en Fem un "doodle?"→ Racó de plàstica. Torna a Inici
les han quedado geniales!!!!! gracias por la actividad. un besito.
ResponEliminaGracias a ti, Blanca! Se lo pasaron genial trabajando, super concentrados. :-)
EliminaOhhhh genial, sublime jejejje me chifla, esta me la copio el curso que viene segurito jiji Un saludo y buen verano aunque te sigo de cerca
ResponEliminaQue entusiasta Miren! jajaja.... tu me copias esta y yo te imito con aquella del cuadro colectivo de bolas y puntos en que los niños se iban desplazando. Buen verano y suerte con la "realidad aumentada", a ver como nos sorprendes ;-)
ResponEliminaHola Marta. Bon matí de diumenge. M´interessa molt aquest treball. Aquest any treballarem la línia a tots els nivells de l´escola!
ResponEliminaAnirem al Tecla Sala a veure una exposició del Joaquim Chancho.
Gràcies per les teves aportacions tan profitoses.
Hola Elena! Que interessant plantejar un concepte a nivell d'escola. Espero poder seguir tot aquest treball a través del teu blog.
EliminaM'alegro que trobis útil la idea dels grafismes discontinus. Segur que tu faras evolucionar aquesta idea.
Una abraçada!!! :-)
Muy atractivo y requiere concentración.
ResponEliminaUn besico
Hola Blanca. Realmente trabajaron con mucha dedicación y los grafismos quedaron muy vistosos.
EliminaUn saludo!!