search

                               

Content

LÍNIES AMIGUES I TRIANGLES


 MATEMÀTIQUES. GEOMETRIA AMB INTERSECCIÓ DE LÍNIES


Agrupament/sessió
Racó de matemàtiques.
En parelles.


Material 
• Fitxa de treball.
• Retoladors .

• Regle de 30 cm.

Altres


Objectius 
•Unir dos petits segments que tenen la mateixa direcció per formar una línia recta.
•Experimentar amb el regle, resseguint-lo, per fer línies rectes. 

•Observar la composició final de línies rectes i trobar triangles.

Descripció de l’activitat 
Activitat per descobrir el regle i la possibilitat de fer traços ben rectes. De retruc permet reflexionar sobre la geometria que genera la intersecció de diverses línies rectes i les figures resultants.

Necessitem: una fitxa amb petits segments dispersos al llarg de la superfície, un regle prou llarg per arribar als extrems del full i retoladors.








Els nens, sobre la fitxa de treball, situen el regle a tocar d'un dels segments i busquen l'altre segment que coincideix amb la direcció del regle. Un cop els dos segments estan aliniats, tracen la línia d'un extrem del full a l'altre extrem.

Sessió prèvia: Per assegurar que tothom ho entenia bé, aquesta activitat la vam realitzar prèviament sobre el terra de la rotllana comentant-la entre tots. Vaig reproduir a gran escala el que es pot observar a la fitxa: amb petits segments de cel·lo de colors, retoladors veleda i un regle d'aquells de fusta de l'escola que fan 1 metre de llargada. 
En vam dir línies amigues. Éren "amigues" aquelles línies que coincidien en la trajectòria del regle.
De seguida ho van veure molt clar i van estar encantats de fer traços tan rectilinis amb el regle. El terra va quedar tapissat de línies i triangles de totes mides.

En parelles, al racó, la proposta els interessa igualment. El regle és una eina del tot motivadora. I permet un important treball de coordinació òculo-manual, així com un cert domini del control de la pressió dels dos estris alhora fent accions diferents que ja poden fer relativament bé a P5.











Del resultat de la intersecció de línies queda un entramat visualment molt bonic on a més a més es poden observar figures.





Triangles de diverses mides queden atrapats entre les línies.




Com a treball final se'ls pot animar a descobrir aquests triangles. Per a la meva proposta a la classe els vaig demanar concretament pintar 3 triangles qualssevol però es pot dir de pintar un triangle gros, un de mitjà i un de petit, pintar parelles de triangles que es toquin per una de les puntes, pintar tots els triangles que trobin, etc. Se'n pot treure molt de suc.




Estàs en Línies amigues i triangles (P5) → Racó matemàtiques.  Torna a Inici

2 comentaris:



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil i primària. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys -ara també amb els de sis i set-. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter Seguir a TresQuatreiCinc a Instagram

Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blogs