LLENGUA ESCRITA. TIPOLOGIES TEXTUALS
Agrupament/sessió
Mig grup.
Sessió de lectoescriptura (desdoblament)
Material
• Missatge whatsapp imprès en DinA3
• Fitxa de treball
Altres
Mig grup.
Sessió de lectoescriptura (desdoblament)
Material
• Missatge whatsapp imprès en DinA3
• Fitxa de treball
Altres
Objectius
•Aprofitar les noves tecnologies per treballar la llengua escrita.
•Descobrir noves tipologies textuals.
•Llegir frases i petits textos.
•Expressar per escrit el que s'ha llegit o interpretat.
Desenvolupament
El dia de Sant Jordi vaig rebre un missatge llarguíssim de felicitació de la diada, d'aquells que et fan pensar que hi ha gent que té mooooolt de temps per perdre. Era una versió whatsappejada de la Llegenda de Sant Jordi. Personalment ignoro força tots aquests missatgets però ahir... se'm va il·luminar la bombeta! i va nèixer una nova activitat de lectoescriptura per a la meva classe de P5.
Necessitem:
Fer la captura de pantalla del missatge i imprimir-la tan gran com es pugui.
Aqui deixo la meva perquè s'apreciï tot el text. Jo el trobo genial per treballar-lo amb els nens
Hem segut a taula a treballar.
He preparat 6 fulls en total per repartir-los i que se'ls mirin en parelles.
No sabia quina seria la seva reacció però tan bon punt han vist les emoticones ja han exclamat:
-Això ho té la meva mare!, -Això és del "guasáp"!, -la meva mare també ho té al mòbil!
(quina insistència amb les mares... deu ser que els pares no en tenen????? jejeje).
Els he demanat de qui deu parlar aquest missatge i hem identificat el Drac, una princesa, una rosa, animals... Era la Llegenda de Sant Jordi!
Espontàniament s'han posat a llegir la història.
Que divertit escoltar-los!: les interpretacions del text segons els dibuixos han donat històries ben estrambòtiques.
Els he deixat que dibuixin els fulls, que marquin les paraules que coneixen i també les emoticones que els agradin.
Al final del full han descobert el "display" per on es contesten els whatsapps. Els he animat a escriure un missatge a la princesa.
Després d'aquesta primera estona dedicada a descobrir lliurement el text els proposo una feina més concreta:
He seleccionat 3 frases del text que em semblava que s'entendrien prou bé. Per parelles també, he demanat que escrivissin aquestes frases substituint les emoticones per paraules.
Ho han fet molt bé. M'encanten totes i m'emocionen. Encara que des de fora pot semblar que no s'entén gaire, si s'analitza bé s'expressen amb força exactitud. Fins i tot els qui més els costa.
Per acabar hem improvisat un mural al passadís. S'hi mostra el missatge original de whatsapp amb la Llegenda i el recull de les frases escrites per ells.
Bona diada!
•Aprofitar les noves tecnologies per treballar la llengua escrita.
•Descobrir noves tipologies textuals.
•Llegir frases i petits textos.
•Expressar per escrit el que s'ha llegit o interpretat.
Desenvolupament
El dia de Sant Jordi vaig rebre un missatge llarguíssim de felicitació de la diada, d'aquells que et fan pensar que hi ha gent que té mooooolt de temps per perdre. Era una versió whatsappejada de la Llegenda de Sant Jordi. Personalment ignoro força tots aquests missatgets però ahir... se'm va il·luminar la bombeta! i va nèixer una nova activitat de lectoescriptura per a la meva classe de P5.
Necessitem:
Fer la captura de pantalla del missatge i imprimir-la tan gran com es pugui.
Aqui deixo la meva perquè s'apreciï tot el text. Jo el trobo genial per treballar-lo amb els nens
Hem segut a taula a treballar.
He preparat 6 fulls en total per repartir-los i que se'ls mirin en parelles.
No sabia quina seria la seva reacció però tan bon punt han vist les emoticones ja han exclamat:
-Això ho té la meva mare!, -Això és del "guasáp"!, -la meva mare també ho té al mòbil!
(quina insistència amb les mares... deu ser que els pares no en tenen????? jejeje).
Els he demanat de qui deu parlar aquest missatge i hem identificat el Drac, una princesa, una rosa, animals... Era la Llegenda de Sant Jordi!
Espontàniament s'han posat a llegir la història.
Que divertit escoltar-los!: les interpretacions del text segons els dibuixos han donat històries ben estrambòtiques.
Els he deixat que dibuixin els fulls, que marquin les paraules que coneixen i també les emoticones que els agradin.
Al final del full han descobert el "display" per on es contesten els whatsapps. Els he animat a escriure un missatge a la princesa.
Després d'aquesta primera estona dedicada a descobrir lliurement el text els proposo una feina més concreta:
He seleccionat 3 frases del text que em semblava que s'entendrien prou bé. Per parelles també, he demanat que escrivissin aquestes frases substituint les emoticones per paraules.
Ho han fet molt bé. M'encanten totes i m'emocionen. Encara que des de fora pot semblar que no s'entén gaire, si s'analitza bé s'expressen amb força exactitud. Fins i tot els qui més els costa.
Per acabar hem improvisat un mural al passadís. S'hi mostra el missatge original de whatsapp amb la Llegenda i el recull de les frases escrites per ells.
Bona diada!
Estàs en Tens un whatsapp de Sant Jordi! (P5)→ Llengua P5. Torna a Inici
Me encanta la forma de sacarle partido a todo. Marta, me ha entusiasmado la idea. un beso de finde.
ResponEliminaJajaja, es divertido cuando las cosas se te aparecen como un flash y lo ves clarísimo!!! Después... se hace lo que se puede.
ResponEliminaGracias por tu comentario, Blanca.
Un abrazo!