RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE
Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
• 1 dau
•Fitxa de treball plastificada
• Retoladors per pissarra blanca (tipus veleda)
Altres
Es pot utilitzar en gran grup com a joc de llengua si es copia la graella a la pissarra.
Si es treballa en gran grup es pot ampliar la dificultat, per exemple, si es decideix que totes les paraules han de començar per una mateixa lletra...
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
• 1 dau
•Fitxa de treball plastificada
• Retoladors per pissarra blanca (tipus veleda)
Altres
Es pot utilitzar en gran grup com a joc de llengua si es copia la graella a la pissarra.
Si es treballa en gran grup es pot ampliar la dificultat, per exemple, si es decideix que totes les paraules han de començar per una mateixa lletra...
Objectius
•Exercitar-se en l'escriptura de paraules (sense model).
•Gaudir d'una activitat lúdica que es planteja per fomentar l'escriptura de paraules, com un passatemps.
Activitat molt pràctica, pensada com un joc per motivar els alumnes a escriure paraules.
És convenient, però, haver treballat el concepte de categories (o famílies) de paraules en altres activitats plantejades anteriorment amb els alumnes.
Descripció de l’activitat
Necessitem un full de treball amb una graella ben clara que els alumnes puguin anar omplint segons la puntuació que surti al dau. Per tant, farem servir també un dau.
Aquesta idea la vaig extreure fa anys d'uns quadernets de llengua publicats per Ed. Teide, dins la col·lecció "NYAM-NYAM" i la faig servir cada curs que estic amb P5. És un recurs que ha funcionat molt bé cada cop que l'he utilitzat a l'aula.
Al racó deixem preparat un full plastificat per a cada alumne, i una capsa amb el material: dos retoladors veleda i un dau.
Comença l'activitat. Els alumnes, per torns, tiren el dau i escriuen una paraula de la categoria que correspon al dau. Les categories són: PLANTA, ANIMAL, MENJAR, ROBA, ESPORT i JOC.
El més interessant d'aquesta activitat és la seva autonomia. No importa la puntuació del dau, encara que un número es repeteixi diverses vegades o que un número no surti mai els alumnes sempre tenen una oportunitat d'escriure. D'altra banda com que es demanen categories els nens escriuen aquelles paraules que més els venen de gust. Paral·lelament fan una feina d'estructuració del llenguatge. És una situació ideal per fomentar l'escriptura lliure de paraules, sense por a equivocar-se.
Quan han escrit unes vuit o deu paraules, els alumnes mostren el full a la mestra. Si es vol guardar constància d'aquesta feina i tenir una fitxa per posar a dins de l'àlbum de treballs, es pot fer una fotocòpia abans d'esborrar-la.
Acabada l'activitat (i desada la fotocòpia) els nens esborren la fitxa plastificada i endrecen el material.
•Exercitar-se en l'escriptura de paraules (sense model).
•Gaudir d'una activitat lúdica que es planteja per fomentar l'escriptura de paraules, com un passatemps.
Activitat molt pràctica, pensada com un joc per motivar els alumnes a escriure paraules.
És convenient, però, haver treballat el concepte de categories (o famílies) de paraules en altres activitats plantejades anteriorment amb els alumnes.
Descripció de l’activitat
Necessitem un full de treball amb una graella ben clara que els alumnes puguin anar omplint segons la puntuació que surti al dau. Per tant, farem servir també un dau.
Aquesta idea la vaig extreure fa anys d'uns quadernets de llengua publicats per Ed. Teide, dins la col·lecció "NYAM-NYAM" i la faig servir cada curs que estic amb P5. És un recurs que ha funcionat molt bé cada cop que l'he utilitzat a l'aula.
Al racó deixem preparat un full plastificat per a cada alumne, i una capsa amb el material: dos retoladors veleda i un dau.
Comença l'activitat. Els alumnes, per torns, tiren el dau i escriuen una paraula de la categoria que correspon al dau. Les categories són: PLANTA, ANIMAL, MENJAR, ROBA, ESPORT i JOC.
El més interessant d'aquesta activitat és la seva autonomia. No importa la puntuació del dau, encara que un número es repeteixi diverses vegades o que un número no surti mai els alumnes sempre tenen una oportunitat d'escriure. D'altra banda com que es demanen categories els nens escriuen aquelles paraules que més els venen de gust. Paral·lelament fan una feina d'estructuració del llenguatge. És una situació ideal per fomentar l'escriptura lliure de paraules, sense por a equivocar-se.
Quan han escrit unes vuit o deu paraules, els alumnes mostren el full a la mestra. Si es vol guardar constància d'aquesta feina i tenir una fitxa per posar a dins de l'àlbum de treballs, es pot fer una fotocòpia abans d'esborrar-la.
Acabada l'activitat (i desada la fotocòpia) els nens esborren la fitxa plastificada i endrecen el material.
Estàs en Famílies de paraules (P5) → Racó de llegir i escriure. Torna a Inici
Marta, me encanta cómo explicas las actividades, eres un referente, muchas gracias, corazón. Besos
ResponEliminaSolo relato cositas que pongo en práctica en la clase y de lo único que voy a presumir es de que disfruto tanto como los niños cuando las realizan.
EliminaSi además lo encontrais interesante, entonces ya no puedo pedir más.
Mil gracias a ti, Blanca.
Un abrazo!
Marta! Genial totes aquestes activitats que proposes! No sóc mestra, sóc logopeda i m'has donat un munt d'idees, gràcies!
EliminaHola Laia! M'anima molt el teu comentari perquè crec que totes dues tenim professions que es complementen i poden compartir moltes idees. Si creus que les activitats que exposo et poden servir, endavant, ets benvinguda per aprofitar el que vulguis. I si mai et ve de gust comentar què tal t'ha anat amb elles, ja saps... pots fer-ho ;-)
EliminaUna abraçada!