JOCS DE LLENGUA. LECTOESCRIPTURA (LECTURA DE PARAULES)
Agrupament/sessió
Jocs de llengua.
Gran grup
Material
• Llista de paraules que pertanyen a una mateixa categoria.
• Un vaixell per ambientar l'activitat.
• Blue tack
Altres
Jocs de llengua.
Gran grup
Material
• Llista de paraules que pertanyen a una mateixa categoria.
• Un vaixell per ambientar l'activitat.
• Blue tack
Altres
Objectius
• Practicar la lectura de paraules de l'entorn proper, paraules conegudes i fàcils d'associar.
• Classificar paraules per categories i identificar la que no correspon al grup.
• Còpia de paraules segons el model (o escriptura lliure de paraules, si ho prefereixen).
Descripció de l’activitat
Activitat principalment de lectura.
En aquesta sessió de lectoescriptura amb mig grup-classe treballarem sobre la idea del joc de l'intrús.
En aquest tipus de joc cal trobar l'element de la sèrie d'objectes que no correspon al conjunt. Hi ha moltes variants d'aquest joc, i de fet, podria considerar-se més aviat una activitat de lògica matemàtica. Per exemple:
M'interessa, però, adaptar-la a una activitat de llengua escrita en la qual els alumnes hauran de llegir les paraules i construir una llista. Més endavant, analitzaran la llista trobar quina és la paraula que no es correspon amb la categoria o família.
Com a ambientació he aprofitat un vaixell (que hem utilitzat altres vegades per fer el joc d'"Un vaixell carregat de...", que ja explicaré en un altre post).
El vaixell arriba a port carregat un altre cop, i ple de coses però, els aviso, hi ha un intrús, una "cosa" que no hi pot anar.
He preparat 3 famílies de paraules: joguines de la classe, menjars i roba. Les he imprés, retallat i plegat ben petites. He intercanviat una de cada grup de manera que a cada família hi ha un intrús.
Les paraules d'una primera família les enganxo amb blue-tack al vaixell i procedim a llegir-les. Els alumnes van sortint, un a un, i si tenen dificultats els ajuden els altres companys.
Quan s'han llegit totes les paraules és el moment de decidir quin és el tipus de càrrega que transportava el vaixell i quin és l'intrús. Un voluntari surt a llegir la llista i marcar l'intrús.
Fem el mateix amb la segona família. És important anar pas a pas amb cada família per poder fer l'anàlisi sense interferències.
I finalment amb la tercera:
En acabar, hem anat a seure a taula per realitzar una fitxa on apuntar les llistes de paraules i el nom de cada categoria d'objectes transportats al vaixell. Poden copiar-les de la pissarra on les hem anat col·locant o bé escriure-les lliurement si ho prefereixen.
Ha resultat una bona manera de llegir paraules!
• Practicar la lectura de paraules de l'entorn proper, paraules conegudes i fàcils d'associar.
• Classificar paraules per categories i identificar la que no correspon al grup.
• Còpia de paraules segons el model (o escriptura lliure de paraules, si ho prefereixen).
Descripció de l’activitat
Activitat principalment de lectura.
En aquesta sessió de lectoescriptura amb mig grup-classe treballarem sobre la idea del joc de l'intrús.
En aquest tipus de joc cal trobar l'element de la sèrie d'objectes que no correspon al conjunt. Hi ha moltes variants d'aquest joc, i de fet, podria considerar-se més aviat una activitat de lògica matemàtica. Per exemple:
http://tipirate.net/imprimer/jeux-divers/380-jeux-de-l-intrus-1 |
M'interessa, però, adaptar-la a una activitat de llengua escrita en la qual els alumnes hauran de llegir les paraules i construir una llista. Més endavant, analitzaran la llista trobar quina és la paraula que no es correspon amb la categoria o família.
Com a ambientació he aprofitat un vaixell (que hem utilitzat altres vegades per fer el joc d'"Un vaixell carregat de...", que ja explicaré en un altre post).
El vaixell arriba a port carregat un altre cop, i ple de coses però, els aviso, hi ha un intrús, una "cosa" que no hi pot anar.
He preparat 3 famílies de paraules: joguines de la classe, menjars i roba. Les he imprés, retallat i plegat ben petites. He intercanviat una de cada grup de manera que a cada família hi ha un intrús.
Les paraules d'una primera família les enganxo amb blue-tack al vaixell i procedim a llegir-les. Els alumnes van sortint, un a un, i si tenen dificultats els ajuden els altres companys.
Quan s'han llegit totes les paraules és el moment de decidir quin és el tipus de càrrega que transportava el vaixell i quin és l'intrús. Un voluntari surt a llegir la llista i marcar l'intrús.
Fem el mateix amb la segona família. És important anar pas a pas amb cada família per poder fer l'anàlisi sense interferències.
I finalment amb la tercera:
En acabar, hem anat a seure a taula per realitzar una fitxa on apuntar les llistes de paraules i el nom de cada categoria d'objectes transportats al vaixell. Poden copiar-les de la pissarra on les hem anat col·locant o bé escriure-les lliurement si ho prefereixen.
Ha resultat una bona manera de llegir paraules!
Estàs en L'intrús al vaixell (P5)→ Llengua P5. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada