PLÀSTICA. ESQUEMA CORPORAL. LES PARTS DE LA CARA
Agrupament/sessió
Material
• Gomes de pollastre tallades
Altres
Plàstica.
Mig grup mentre l'altre mig grup fa racons de joc autònomament.Material
• Plastilina
• Botons de diferents mides i colors
Altres
Objectius
• Exercitar diferents habilitats motrius amb els dits: modelar, pressionar elements sobre la plastilina per tal que s'enganxin
Descripció de l’activitat
• Familiaritzar-se amb les parts de la cara
Descripció de l’activitat
Aquesta és una activitat per reforçar la representació de les parts de la cara aprofitant habilitats que impliquen el desenvolupament de la motricitat fina.
La plantejo com a feina de plàstica perquè es fa modelatge amb plastilina.
La presentació de la idea.
Com a introducció hem aprofitat una fotografia divertida d'una revista que hem trobat a la pila de revistes per retallar. Per casualitat he observat un parell de nens que comentaven engrescats unes cares fetes amb trossos de fruita i se m'ha encés la llumeta.
Ho hem ensenyat a la rotllana i tots s'hi han engrescat. També els he volgut parlar d'Arcimboldo, aquell pintor italià que feia composicions humanes amb fruites, verdures i altres elments…. però el tema no els ha motivat gaire en comparació amb la descoberta a la revista. (I aquí aprofito per un incís: Hem de reconèixer que, de vegades, volem filar massa prim i proposem coneixements i explicacions que no són els que els nens ens demanen…)
Així, doncs, hem anat a la qüestió més pràctica: buscar alguns elements per la classe, per fer ulls, nassos, cabells, boques i hem fet la nostra composició. De seguida han sortit cares ben boniques, i també estrambòtiques.
Hem acabat la sessió amb un petit joc de les parts de la cara. Es pot aprofitar qualsevol cantarella que esmenti les parts de la cara com per exemple: "per què serveix el nostre cos?" cap, ulls, nas, boca, llengua…?" és fàcil d'adaptar-la.
La plantejo com a feina de plàstica perquè es fa modelatge amb plastilina.
La presentació de la idea.
Com a introducció hem aprofitat una fotografia divertida d'una revista que hem trobat a la pila de revistes per retallar. Per casualitat he observat un parell de nens que comentaven engrescats unes cares fetes amb trossos de fruita i se m'ha encés la llumeta.
Ho hem ensenyat a la rotllana i tots s'hi han engrescat. També els he volgut parlar d'Arcimboldo, aquell pintor italià que feia composicions humanes amb fruites, verdures i altres elments…. però el tema no els ha motivat gaire en comparació amb la descoberta a la revista. (I aquí aprofito per un incís: Hem de reconèixer que, de vegades, volem filar massa prim i proposem coneixements i explicacions que no són els que els nens ens demanen…)
Així, doncs, hem anat a la qüestió més pràctica: buscar alguns elements per la classe, per fer ulls, nassos, cabells, boques i hem fet la nostra composició. De seguida han sortit cares ben boniques, i també estrambòtiques.
Hem acabat la sessió amb un petit joc de les parts de la cara. Es pot aprofitar qualsevol cantarella que esmenti les parts de la cara com per exemple: "per què serveix el nostre cos?" cap, ulls, nas, boca, llengua…?" és fàcil d'adaptar-la.
2a sessió: sessió de plàstica.
La tarda de plàstica només treballem mig grup a la taula gran mentre els altres companys estàn jugant lliurement als racons. Recuperem la revista i anem per feina:
Van quedant unes cares d'allò més expressives… encara que no sempre és facil aconseguir una forma arrodonida i les gomes de pollastre es resisteixen a la força dels ditets dels nens… però amb una miqueta d'ajuda el resultat satisfà tothom.
Finalment deixem amb cura els treballs ben exposats perquè puguin ser admirats per tots.
La tarda de plàstica només treballem mig grup a la taula gran mentre els altres companys estàn jugant lliurement als racons. Recuperem la revista i anem per feina:
Van quedant unes cares d'allò més expressives… encara que no sempre és facil aconseguir una forma arrodonida i les gomes de pollastre es resisteixen a la força dels ditets dels nens… però amb una miqueta d'ajuda el resultat satisfà tothom.
Finalment deixem amb cura els treballs ben exposats perquè puguin ser admirats per tots.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada