search

                               

Content

CADA COSA AL SEU LLOC!



RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE


Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
Parelles.



Material 
• 5 o 6 capses de diferents  mides, formes, taps etiquetades
• Petits objectes per ficar a les capsetes
•Fitxa
 

Altres
Si la parella que treballa al racó està formada per nens amb poques habilitats lectores és millor reduir el nombre de capsetes. O bé oferir un full on buscar el nom i l'objecte que li correspon.

Objectius 
•Practicar el procediment de la lectura de paraules.
•Endreçar el material al seu lloc corresponent.

•Escriure espontàniament el nom d'alguns objectes de l'activitat (depenent de les habilitats lectoescriptores de cada alumne)
•Copiar el nom d'alguns objectes de l'activitat (depenent de les habilitats lectoescriptores de cada alumne)

Descripció de l’activitat 
Aquí va una proposta de lectura al 1r trimestre de P5. 
A aquestes alçades del cicle (ja fa més de dos anys que treballem sistemàticament a lectoescriptura) comença a haver-hi uns quants nens que són capaços de desxifrar paraules, i comprendre'n el significat.

Per aprofitar això i potenciar en els altres que entenguin la utilitat del codi escrit he preparat una activitat "lleugera" en el sentit que té un aire lúdic: guardar tots els petits tresors del cistell dins d'un conjunt de capsetes etiquetades amb el nom d'aquells objectes. És a dir, cada cosa al seu lloc!.
És una activitat que permet realitzar-se autònomament i que, encara que hi hagi errors, els nens poden concloure tots sols.

Al final de l'activitat hi ha un petit treball d'escriptura de paraules. Poden triar un parell de capses i escriure (copiant o bé lliurement si ho prefereixen) el nom dels objectes que contenen.
L'objectiu principal d'aquesta activitat és, però, la lectura i abstracció del significat de les paraules.

Preparació de l'activitat:
Els ensenyo un conjunt de capsetes etiquetades. Les obrim i tanquem, observem les paraules que hi tenen escrites. 
A cada capsa hi ha únicament 3 noms.






D'altra banda, els mostro un cistellet ple d'objectes per guardar a dins de les caixes.





Repassem el nom dels objectes per assegurar-nos que els identifiquen tots.
A continuació trio una capseta i l'omplim amb el que indica la seva etiqueta. Els ajudo a llegir:

  • NEN
  • TORTUGA
  • GOMA





Tanquem la capseta i en triem una altra. Vist que entenen bé el procediment els deixo el material al racó, juntament amb la fitxa per fer una llista final dels objectes que més els criden l'atenció.

Quan han guardat totes les coses a les capses les deixen sobre la taula per tal que la mestra vagi en algun moment a fer una ullada i comprovar si és correcte.



















Estàs en Cada cosa al seu lloc!→ Racó de llegir i escriure.  Torna a Inici

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

QUI SÓC

QUI SÓC
Marta Montero. Mestra d'educació infantil. Vaig arribar a l'escola sense una especial vocació i després de fer unes quantes voltes. M'hi vaig sentir còmoda. Potser per això, anys més tard, encara tinc arguments per continuar-hi. TresQuatreiCinc és l'espai on recullo les activitats que faig a classe amb els nens de Tres, Quatre i Cinc anys. Per a mi i per a tots els que les puguin trobar interessants. Benvinguts.

Contacta'm

Nom

Correu electrònic *

Missatge *

.

.

segueix-me a

  Seguir a TresQuatreiCinc a Google+ Seguir a TresQuatreiCinc a Twitter

Seguidors

Google+ Seguidors

Pel que fa als continguts...

Llicència de Creative Commons
TresQuatreiCinc de Marta Montero està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Tradueix

English plantillas curriculums vitae French cartas de amistad German documental Spain cartas de presentación Italian xo Portuguese

La meva llista de blocs