RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE
Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
• 5 o 6 capses de diferents mides, formes etiquetades amb el nom dels objectes que contenen.
• Petits objectes per ficar a les capsetes
•Fitxa
Altres
Si la parella que treballa al racó està formada per nens amb poques habilitats lectores és millor reduir el nombre de capsetes. O bé oferir un full on buscar el nom i l'objecte que li correspon.
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
• 5 o 6 capses de diferents mides, formes etiquetades amb el nom dels objectes que contenen.
• Petits objectes per ficar a les capsetes
•Fitxa
Altres
Si la parella que treballa al racó està formada per nens amb poques habilitats lectores és millor reduir el nombre de capsetes. O bé oferir un full on buscar el nom i l'objecte que li correspon.
Objectius
•Practicar el procediment de la lectura de paraules.
•Endreçar el material al seu lloc corresponent.
•Escriure espontàniament el nom d'alguns objectes de l'activitat (depenent de les habilitats lectoescriptores de cada alumne)
•Copiar el nom d'alguns objectes de l'activitat (depenent de les habilitats lectoescriptores de cada alumne)
Descripció de l’activitat
Aquí va una proposta de lectura al 1r trimestre de P5.
A aquestes alçades del cicle (ja fa més de dos anys que treballem sistemàticament a lectoescriptura) comença a haver-hi uns quants nens que són capaços de desxifrar paraules, i comprendre'n el significat.
Per aprofitar això i potenciar en els altres que entenguin la utilitat del codi escrit he preparat una activitat "lleugera" en el sentit que té un aire lúdic: guardar tots els petits tresors del cistell dins d'un conjunt de capsetes etiquetades amb el nom d'aquells objectes. És a dir, cada cosa al seu lloc!.
És una activitat que permet realitzar-se autònomament i que, encara que hi hagi errors, els nens poden concloure tots sols.
Al final de l'activitat hi ha un petit treball d'escriptura de paraules. Poden triar un parell de capses i escriure (copiant o bé lliurement si ho prefereixen) el nom dels objectes que contenen.
L'objectiu principal d'aquesta activitat és, però, la lectura i abstracció del significat de les paraules.
Preparació de l'activitat:
Els ensenyo un conjunt de capsetes etiquetades. Les obrim i tanquem, observem les paraules que hi tenen escrites.
A cada capsa hi ha únicament 3 noms.
D'altra banda, els mostro un cistellet ple d'objectes per guardar a dins de les caixes.
Repassem el nom dels objectes per assegurar-nos que els identifiquen tots.
A continuació trio una capseta i l'omplim amb el que indica la seva etiqueta. Els ajudo a llegir:
Tanquem la capseta i en triem una altra. Vist que entenen bé el procediment els deixo el material al racó, juntament amb la fitxa per fer una llista final dels objectes que més els criden l'atenció.
Quan han guardat totes les coses a les capses les deixen sobre la taula per tal que la mestra vagi en algun moment a fer una ullada i comprovar si és correcte.
•Practicar el procediment de la lectura de paraules.
•Endreçar el material al seu lloc corresponent.
•Escriure espontàniament el nom d'alguns objectes de l'activitat (depenent de les habilitats lectoescriptores de cada alumne)
•Copiar el nom d'alguns objectes de l'activitat (depenent de les habilitats lectoescriptores de cada alumne)
Descripció de l’activitat
Aquí va una proposta de lectura al 1r trimestre de P5.
A aquestes alçades del cicle (ja fa més de dos anys que treballem sistemàticament a lectoescriptura) comença a haver-hi uns quants nens que són capaços de desxifrar paraules, i comprendre'n el significat.
Per aprofitar això i potenciar en els altres que entenguin la utilitat del codi escrit he preparat una activitat "lleugera" en el sentit que té un aire lúdic: guardar tots els petits tresors del cistell dins d'un conjunt de capsetes etiquetades amb el nom d'aquells objectes. És a dir, cada cosa al seu lloc!.
És una activitat que permet realitzar-se autònomament i que, encara que hi hagi errors, els nens poden concloure tots sols.
Al final de l'activitat hi ha un petit treball d'escriptura de paraules. Poden triar un parell de capses i escriure (copiant o bé lliurement si ho prefereixen) el nom dels objectes que contenen.
L'objectiu principal d'aquesta activitat és, però, la lectura i abstracció del significat de les paraules.
Preparació de l'activitat:
Els ensenyo un conjunt de capsetes etiquetades. Les obrim i tanquem, observem les paraules que hi tenen escrites.
A cada capsa hi ha únicament 3 noms.
D'altra banda, els mostro un cistellet ple d'objectes per guardar a dins de les caixes.
Repassem el nom dels objectes per assegurar-nos que els identifiquen tots.
A continuació trio una capseta i l'omplim amb el que indica la seva etiqueta. Els ajudo a llegir:
- NEN
- TORTUGA
- GOMA
Tanquem la capseta i en triem una altra. Vist que entenen bé el procediment els deixo el material al racó, juntament amb la fitxa per fer una llista final dels objectes que més els criden l'atenció.
Quan han guardat totes les coses a les capses les deixen sobre la taula per tal que la mestra vagi en algun moment a fer una ullada i comprovar si és correcte.
Estàs en Cada cosa al seu lloc!→ Racó de llegir i escriure. Torna a Inici
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada