MÉS LLARG QUE...


MATEMÀTIQUES. EXPERIMENTAR LA MESURA

Agrupament/sessió
Racó de matemàtiques/ Tallers de matemàtiques
2 a 7 nens.


Material 
• Plastilina
• Ulls mòbils
• Cel·lo
• Tisores
• Retoladors per fer marques

Altres


Objectius 
• Experimentar les longituds amb material manipulable.
• Comparar elements per longitud.
• Desenvolupar la motricitat fina a través del modelatge, inserció i gravat d'elements en plastilina.

Descripció de l’activitat 
Activitat manipulativa que posa els nens en situació d'experimentar amb la llargada d'bjectes -serps de plastilina- creats per ells mateixos.

Preparem el racó amb tot el material: plastilina, ulls mòbils, tisores per fer una boca a la serp o tallar la plastilina, retoladors per fer marques a la serp i deixar-la ben maca. Marquem la taula, davant d'on seu cada nen, amb una cinta de cel·lo que serveix d'unitat de referència com a llargada per a modelar les serps.




La consigna per treballar és elabora serps més llargues que la tira de cel·lo.




Les primeres provatures requereixen, de vegades, anar afegint plastilina i també comparar amb la tira de cel·lo per assegurar-se que la serp és més llarga que la unitat de mesura.






Però de seguida els alumnes realitzen estimacions més ajustades de la quantitat de plastilina que necessiten. 

És el moment en què podem posar-los reptes. Preparem boles de plastilina de diferents mides. Han de triar la bola que els proporcionarà una serp més llarga que la tira de cel·lo i no serà fins que no han acabat de realitzar-la que veuran si ho han encertat o no. Si trien una bola massa gran no tenen prou força per convertir-la en un xurro...
O bé repartir nosaltres els trossos de plastilina: boles petites o  grans i demanar-los, per exemple, si creuen que en tindran prou o si podran fer dues serps...

I mentrestant, la taula es va omplint de serps.









Com a conclusió, proposem ordenacions de serps més llargues a més curtes.






Els comentaris mentre treballen són ben interessants.







.





Estàs en Més llarg que... (P4)→ Matemàtiques P4.  Torna a Inici

2 comentaris:

  1. ¡ Me encantanta ! Marta, fantástico trabajo de medida. Me lo anoto para desarrollar en unos de mis talleres matemáticos. Un abrazo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Ana! Envidio esos talleres matemáticos tuyos... ;-)
      Un abrazo.

      Elimina