RACÓ DE LLEGIR I ESCRIURE
Agrupament/sessió
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
• Làmina d'observació d'imatges (I spy, de Cathe Holden).
•Fitxa de treball
Altres
Fora interessant de realitzar aquesta mateixa activitat en gran grup en alguna sessió prèvia per familiaritzar els nens amb la dinàmica del joc.
Jo l'he duta a terme en una sessió anterior amb mig grup-classe com a activitat de lectoescriptura.
Víctimes de la globalització! Tots acabem realitzant les mateixes activitats amb els mateixos materials. He vist reflectida aquesta il·lustració, molt maca, és cert, en infinitat d'activitats.
Si voleu varietat o il·lustracions temàtiques en trobareu moltes altres si busqueu "I Spy", imatges, a google.
Racó de llegir i escriure.
Parelles.
Material
• Làmina d'observació d'imatges (I spy, de Cathe Holden).
•Fitxa de treball
Altres
Fora interessant de realitzar aquesta mateixa activitat en gran grup en alguna sessió prèvia per familiaritzar els nens amb la dinàmica del joc.
Jo l'he duta a terme en una sessió anterior amb mig grup-classe com a activitat de lectoescriptura.
Víctimes de la globalització! Tots acabem realitzant les mateixes activitats amb els mateixos materials. He vist reflectida aquesta il·lustració, molt maca, és cert, en infinitat d'activitats.
Si voleu varietat o il·lustracions temàtiques en trobareu moltes altres si busqueu "I Spy", imatges, a google.
Objectius
•Exercitar-se en l'escriptura de paraules (sense model).
•Gaudir d'una activitat lúdica que es planteja per fomentar l'escriptura de paraules, com un passatemps.
Es tracta d'una idea senzilla, ràpida de preparar i molt engrescadora pels alumnes.
Descripció de l’activitat
Per dur a terme l'activitat els alumnes disposen d'una làmina d'observació plena de petits objectes que han de descobrir.
He plastificat la il·lustració i l'he enganxada a la taula de treball amb cinta adhesiva, la qual cosa els facilita l'observació, que respectin el torn, l'espai del company, el compartir...
Amb posterioritat a l'estona de descoberta els alumnes realitzen una fitxa. La fitxa reprodueix, en una cara, la il·lustració sobre la qual han treballat. En l'altra, presenta una graella de 10 espais que han d'omplir. Han d'escriure el nom de 10 objectes que els han agradat.
•Exercitar-se en l'escriptura de paraules (sense model).
•Gaudir d'una activitat lúdica que es planteja per fomentar l'escriptura de paraules, com un passatemps.
Es tracta d'una idea senzilla, ràpida de preparar i molt engrescadora pels alumnes.
Descripció de l’activitat
Per dur a terme l'activitat els alumnes disposen d'una làmina d'observació plena de petits objectes que han de descobrir.
He plastificat la il·lustració i l'he enganxada a la taula de treball amb cinta adhesiva, la qual cosa els facilita l'observació, que respectin el torn, l'espai del company, el compartir...
La primera estona al racó, cada nen gaudeix amb el company de la troballa de dibuixos i objectes que els criden l'atenció.
Els animo a jugar a descobrir i endevinar objectes a partir del joc de preguntes "Veig-veig"....
-Veig, veig...
-Què veus?
-Una coseta...
-Per quina lletra comença?
-Per la...
o altres preguntes:
-Està al costat de què?
-És un animal?
Amb posterioritat a l'estona de descoberta els alumnes realitzen una fitxa. La fitxa reprodueix, en una cara, la il·lustració sobre la qual han treballat. En l'altra, presenta una graella de 10 espais que han d'omplir. Han d'escriure el nom de 10 objectes que els han agradat.
És una feina que s'adapta a la capacitat de cada alumne. Així doncs, els nens que els costa encara escriure no cal que escriguin totes les paraules.
Els més avançats, en canvi, poden escriure una petita frase o els noms amb l'article i un adjectiu (per exemple: "un gatet pelut", " la granota saltadora"...)
Finalment poden
acolorir els dibuixos de la il·lustració.
Estàs en Veig, veig... (P5) → Racó de llegir i escriure. Torna a Inici
Quina bona idea treballar l'atenció visual juntament amb la lectoescriptura. Una activitat ideal per treballar per racons. Queda apuntada! Si passes pel meu bloc hi trobaràs un regalet.
ResponEliminaUna abraçada!
Hola Lluna!
ResponEliminaQuina il·lusió el teu reconeixement i que pensis en "tresquatreicinc" per dedicar els teus premis. Moltíssimes gràcies!!!!! I felicitats pel teu blog.
La teva "cursa de números" demà la poso en pràctica amb els meus ;-) segur que els encantarà!