AUDICIÓ SENSE SUPORT VISUAL



LLENGUA


Agrupament/sessió
Jocs de llengua.
En gran grup.

A la rotllana.

Material 
 CD o conte (audio només) a l'ordinador

Altres


Objectius 
 Acostumar-se a escoltar amb atenció 
 Confirmar o desestimar hipòtesis.

Descripció de l’activitat 
Asseguts a la rotllana els proposo escoltar un conte ja conegut, en aquest cas "Els tres porquets".
Els recordo les normes: mantenir una postura adequada, estar en silenci, escoltar atentament.
De tant en tant, aturo la narració, recapitulo, faig preguntes de comprensió.

Faig pauses en els moments de màxima tensió per tal que puguin imaginar o deduir què passarà.

Crec que són molt importants les sessions en que es treballa exclusivament  l'"escolta", és a dir, en que no hi ha suport visual.
D'aquesta manera els nens evoquen mentalment les imatges que ja tenen dins del seu cervell o bé poden deixar anar la imaginació si la versió del conte no acaba de ser igual a la que ja coneixen.
El més convenient és triar un conte conegut però també es pot fer amb narracions que no hagin sentit mai.
Cal tenir molta cura en l'elecció dels enregistraments, que siguin de qualitat, sobretot la teatralitat, que els nens es sentin enganxats per la narració.



Estàs en Audició sense suport visual → Llengua P4.  Torna a Inici

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada